تأمین بخشی از نیاز کشور با اجرای گلخانه‌های طرح ملی بذر در استان اصفهان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان از تأمین بخشی از بذر کشور با راه‌اندازی گلخانه‌های طرح ملی بذر در استان اصفهان و به‌ویژه دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، پیام نجفی در مراسم کلنگ‌زنی گلخانه طرح ملی بذر که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد برگزار شد، گفت: طرح تولید بذر ملی، طرحی بزرگ بوده و دانشگاه آزاد اسلامی این مأموریت را به استان اصفهان واگذار کرده است و امیدواریم با عملیاتی شدن آن، اتفاق بسیار مهمی را در کشور رقم بزنیم.

وی افزود: با توجه به آمار وزارت کشاورزی به فرض توسعه نداشتن به ۱۲ میلیارد بذر سبزی و صیفی در سطح کشور نیاز داریم که اگر توسعه گلخانه‌ها را هم مدنظر قرار دهیم، این ارقام بسیار بالاتر می‌رود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان بیان کرد: امیدواریم با اجرای طرح‌های گلخانه بذر ملی که یکی از آن‌ها در واحد دانشگاهی دولت‌آباد در حال کلنگ‌زنی است، درصد خوبی از بذر مورد نیاز کشور را تأمین کنیم.

نجفی با تأکید بر طرح پویش افزود: طرح پویش طرحی است که در آن به‌دنبال اشتغال هستیم، در این طرح شرایط را طوری فراهم کردیم که دانشجویان، به‌محض فارغ‌التحصیلی بتوانند مشغول به کار شوند و درباره این موضوع با صنایع مختلف، دستگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی جلساتی را برگزار کرده‌ایم؛ البته شهرداری‌ها نیز می‌تواند به این زنجیره اشتغال وارد شود و با دانشجویان فارغ‌التحصیل رشته‌های معماری، شهرسازی و دیگر رشته‌های مورد نیاز همکاری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088248

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =