تذکر مجلس به دولت برای ارائه لایحه‌ رتبه‌بندی معلمان

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس چندین بار به دولت تذکر داده و اصرار دارد تا هرچه سریع‌تر لایحه رتبه‌بندی معلمان را ارائه دهد تا بودجه لازم برای اجرای رتبه‌بندی معلمان در بودجه سال 1400 پیش‌بینی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، سیدعلی یزدیخواه نماینده مردم تهران، ری،‌ شمیرانات،‌ اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس درباره لایحه رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: تشکل‌های قانونی مانند کانون تربیت اسلامی، جمعیت اسلامی فرهنگیان و جامعه اسلامی فرهنگیان داریم که از وزارت کشور مجوز دریافت کرده‌اند و یکسری تشکل هم وجود دارد که غیرقانونی و بدون مجوز هستند.

وی افزود: تشکل‌های غیرقانونی بدون مجوز از یک‌سال گذشته با تبلیغات گسترده در رسانه و نوشتن طومار به دنبال اجرایی کردن رتبه‌بندی معلمان هستند و با مذاکرات و پیگیری‌هایی که انجام دادند 50 درصد فوق‌العاده شغل جزء 10 قانون برنامه توسعه ششم را به عنوان رتبه‌بندی را به خورد معلمان دادند در حالی که این موضوع ارتباطی با بحث‌ رتبه‌بندی نداشت. 

این نماینده مجلس اضافه کرد: نمایندگان مجلس چندین بار به دولت و وزیر آموزش و پرورش تذکر دادند که لایحه رتبه‌بندی معلمان را به مجلس ارسال کنند. وقتی دولت پیشنهاد رتبه‌بندی معلمان را بدهد بار مالی ناشی از اجرای این موضوع در بودجه‌ هم پیش‌بینی می‌شود. 

یزدیخواه افزود: مجلس چندین بار به دولت تذکر داده و اصرار دارد تا هرچه سریع‌تر لایحه رتبه‌بندی معلمان را ارائه دهد تا بودجه لازم برای اجرای رتبه‌بندی معلمان در بودجه سال 1400 پیش‌بینی شود که متأسفانه تا این لحظه هنوز دولت لایحه رتبه‌بندی معلمان را به مجلس ارائه نکرده و بودجه‌ ویژه‌ای برایش پیش‌بینی نشده است. 

این نماینده مجلس اضافه کرد: مبلغ 90 هزار میلیارد تومان به صورت کلی در بودجه بابت همسان‌سازی حقوق‌ها، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین، جبران تفاوت حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، پاداش پایان خدمت کارمندان دولت، مطالبات مربوط به جانبازان و همچنین رتبه‌بندی معلمان در بودجه پیش‌بینی شده است. 

یزدیخواه گفت: معلوم نیست از 90 هزار میلیارد تومان چه میزان بابت رتبه‌بندی معلمان است و آیا پولی که دولت برای چنین موضوعاتی پیش‌بینی کرده مکفی است یا نه؟ مجلس بین کمیسیون آموزش و تحقیقات، دولت و آموزش و پرورش در حال کش و قوس است تا بودجه را به صورت شفاف‌تر در این 90 هزار میلیارد تومان تعیین کند و جدول توزیع داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =