دوره توانمندسازی اعضای هیئت علمی در زمینه کرسی‌های ترویجی برگزار می‌شود

مدیرکل پژوهش معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری دوره ضمن خدمت توانمندسازی اعضای هیئت علمی در زمینه کرسی‌های علمی و ترویجی خبر داد.

علیرضا عراقیه مدیرکل پژوهش معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به لزوم توسعه کرسی‌های علمی و ترویجی در واحدهای دانشگاهی اظهار کرد: کمیته دستگاهی نظریه‌پردازی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، به دنبال گسترش فرهنگ اندیشه ورزی، خرد ورزی و نظریه پردازی در سراسر کشور است.

وی افزود: براساس مصوبه دومین کمیته دستگاهی نظریه پردازی، نقد و مناظره دانشگاه آزاد اسلامی، در گام اول به جای رویکرد بخشنامه‌ای در تعیین و تکلیف برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی، به دنبال فرهنگ سازی و تبین این موضوع و آشنایی اعضای هیئت علمی با فلسفه، اهداف و نحوه برگزاری کرسی‌های علمی و ترویجی هستیم.

عراقیه ادامه داد: در این راستا جلسه‌ای با معاونان پژوهشی واحدهای مراکز استان و روسای هیئت‌های اندیشه ورز استانی برگزار کردیم تا نسبت به تبیین اهداف و فرآیند برگزاری کرسی‌های علمی و ترویجی اقدام کنیم؛ چرا که آشنایی و آگاهی معاونان پژوهشی و روسای هیئت‌های اندیشه ورز و انسجام ما در این زمینه، موجب عملکرد بهتر اعضای هیئت علمی در زمینه برگزاری کرسی‌ها و آشنایی آن‌ها با این حوزه خواهد شد.

مدیرکل پژوهش معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در گام بعدی به دنبال برگزاری جلساتی به صورت استانی با معاونان پژوهشی واحدهای دانشگاهی و روسای دانشکده‌های علوم انسانی و هنر هستیم. در گام سوم، برنامه‌ درسی را برای برگزاری دوره ضمن خدمت به منظور توانمندسازی اعضای هیئت علمی در زمینه کرسی‌های نظریه پردازی و علمی و ترویجی تدوین کرده‌ایم. این برنامه درسی دارای کد و اعتبار است که به زودی برای اعضای هیئت علمی کل کشور برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: اعضای هیئت علمی با حضور در این دوره آموزشی، از فرآیند و فلسفه برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی و علمی و ترویجی آگاه خواهند شد و لذا در پایان دوره به هرکدام از شرکت کنندگان، گواهی شرکت در دوره اعطا خواهد شد. همچنین به هرکدام از اعضای هیئت علمی که اقدام به برگزاری کرسی علمی و ترویجی کنند، تا سقف ۴ امتیاز پژوهشی و به دانشجویان دکتری تا ۲ امتیاز تعلق خواهد گرفت.

عراقیه با اشاره به شاخص‌های رتبه بندی کرسی‌های علمی و ترویجی گفت: آیین نامه برگزاری کرسی‌های علمی و ترویجی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شده است؛ واحدهای دانشگاهی نیز براساس این آیین نامه نسبت به رتبه بندی و چگونگی برگزاری کرسی‌ها اقدام خواهند کرد. درواقع هدف ما از توسعه برگزاری کرسی‌های علمی و ترویجی، تعالی علوم انسانی و اندیشه ورزی در سطح کشور است.

مدیرکل پژوهش معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: ما در فرآیند برگزاری کرسی‌های علمی و ترویجی به دنبال رد کردن نظریه و ایده ارائه دهندگان نیستیم بلکه به دنبال افزایش غنای آن نظریه و ایده و بیان نکاتی برای کامل تر شدن ایده‌ها هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =