اثر کانون فرهنگی واحد گرگان در میان برترین‌های جشنواره فجر قرار گرفت

مسئول کانون تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان از راه یافتن اثر اخیر این کانون با عنوان «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» به میان ۲۰ اثر برتر بخش پوستر و نمایشگاه جشنواره بین‌المللی فجر خبر داد.

پویان سهرابی مسئول کانون تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تئاتر «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» که جزو آثار برتر جشنواره استانی گلستان شده است، اظهار کرد: این اثر تولید کانون تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی گرگان است؛ کانون تئاتر واحد گرگان تاکنون ۳ اثر تولید کرده که تمامی آن‌ها با همکاری خوب اعضای کانون به جشنواره فجر راه یافته است.

وی افزود: این کار در سال ۱۳۹۸ با ۱۷ بازیگر تولید شد که از میان این ۱۷ بازیگر، ۱۵ بازیگر جزو دانشجویان واحد گرگان بودند. این اثر بعد از ۳ ماه تمرین در مهرماه سال گذشته به مدت ۷ شب در ۱۰ سانس برای عموم به اجرا درآمد که خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی همراه بود.

سهرابی ادامه داد: تئاتر خاطرات هنر پیشه نقش دوم بعد از اجرا به جشنواره استانی ارسال شد و جزو اثرهای برگزیده سی‌امین جشنواره تئاتر استانی گلستان شد. سپس عکس‌ها و پوسترهای اثر به جشنواره فجر ارسال شد؛ پوسترهای این نمایش در بخش مسابقه و نمایشگاه جشنواره بین المللی فجر صاحب عنوان شدند به طوری که جزو ۲۰ اثر برتر جشنواره انتخاب شده‌اند.

مسئول کانون تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان تصریح کرد: از میان این ۲۰ اثر در اواخر بهمن ماه، به ۵ اثر جوایزی اهدا می‌شود که نمایش خاطرات هنر پیشه نقش دوم نیز در میان این ۲۰ اثر قرار دارد.

وی درباره موضوع اصلی نمایش خاطرات هنرپیشه نقش دوم گفت: این نمایش به اعمال و رفتار نیروهای ساواک با مردم در دوران مبارزات انقلابی اشاره دارد که چگونه با نفوذ در میان مردم انقلابی، اقدامات مخربی را به نام نیروهای مردمی انجام می‌دادند تا فرآیند دستگیری مردم توسط ساواک آسان تر شود. در این نمایش سعی داریم به جزئیات این موضوع بپردازیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088287

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =