مشکل یکسان بودن آئین‌نامه‌های ارتقا در دانشگاه‌ها

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم گفت: یکی از مشکلاتی که با آن درگیر هستیم یکسان بودن آئین‌نامه‌ها مانند آئین‌نامه ارتقا برای کلیه دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، غلامحسین رحیمی در آئین تقدیر از دانشمندان برتر در همکاری با جامعه و صنعت که در محل سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، در ابتدای سخنان خود از افراد برتر درخواست کرد که متن پیشنهادات و نظرات خود را به شکل مدون نوشته و به اداره کل ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم ارسال کنند تا در قالب کتابی منتشر و در اختیار مجریان طرح‌ها قرار گیرد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در ادامه افزود: یکی از مشکلاتی که با آن درگیر هستیم یکسان بودن آئین‌نامه‌ها مانند آئین‌نامه ارتقا برای کلیه دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی است؛ یعنی باید بتوانیم ارتباط میان مقاله و طرح را در هر مؤسسه‌ای با توجه به امکانات و شرایط آن مؤسسه مشخص کنیم.

مقالات کاربردی باید تقاضامحور باشند

رحیمی در خصوص ارائه مقالات در سطح بین‌المللی اظهار کرد: ارزش و اثربخشی مقالات را نمی‌توان کتمان کرد و بخشی از وجه علمی ما در سطح بین‌المللی وابسته به ارائه همین مقالات علمی است. البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که مقالات کاربردی و تحقیقاتی که انجام می‌شوند تقاضامحور باشند تا از دل آنها یک فعالیت خارجی کاربردی برآید و توصیه می‌کنم که پیشنهادات مؤثری که مطرح می‌شوند حتماً در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرند تا تبدیل به فعالیت‌های مؤثر شوند.

وی با بیان اینکه امیدواریم در سال آینده انتخاب صنایع برتر در ارتباط با دانشگاه‌ها را در هفته پژوهش و فناوری داشته باشیم زیرا بدون صنعت، ارتباط دانشگاه و جامعه شکل نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: باید به این نکته توجه کنیم که هرگاه عوامل اصلی و فرعی در کنار هم قرار گیرند محصول موفق به تولید می‌شود و سعی کنیم که مشکلات پارک‌های علم و فناوری را با نهادهای مجوز دهنده برطرف کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =