آیین‌نامه جشنواره قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی بازنگری می‌شود

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت از بازنگری در آیین‌نامه جشنواره قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی «هدهد» با مشارکت کارشناسان قرآنی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، وبینار مدیران فرهنگی و کارشناسان قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با هدف «بررسی جشنواره بیست و پنجم قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت» در وزارت بهداشت برگزار شد.

 روح‌الله محمد علی‌نژاد عمران «مرحله دانشگاهی» جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت را مهمترین مرحله در جشنواره قرآنی هدهد عنوان کرد و اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا حضور حداکثری شرکت کنندگان به خصوص دانشجویان را در این مرحله داشته باشیم چرا که هدف برگزاری جشنواره قرانی هدهد تعمیق انس و الفت دانشگاهیان با معارف تابناک قرآن کریم و سیره ائمه اطهار علیه‌السلام است.

وی در پاسخ به سؤال کارشناس قرآنی یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور درباره چرایی بازنگری دوباره بر روی داوری‌های صورت گرفته شرکت کنندگان مرحله دانشگاهی، اظهار داشت: بازنگری داوری‌های برگزیدگان مرحله دانشگاهی در مرحله کشوری به معنای ندیدن زحمات کارشناسان در دانشگاه‌های علوم پزشکی نیست؛ بلکه تلاشی است تا از محل پایش‌های صورت گرفته، سهمیه‌ای را برای حضور در مرحله کشوری و ملی برای برگزیدگان مرحله دانشگاهی مشخص کنیم.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در خصوص دریافت ریز نمرات شرکت کنندگان در جشنواره قرآنی هدهد، افزود: این حق هر شرکت کننده است تا ریز نمرات خود را بداند، بر این اساس تلاش داریم تا از طریق سامانه‌ای که در خصوص جشنواره قرآنی هدهد در دست طراحی است به این مهم بپردازیم.

وی افزود: در خصوص ایجاد رشته مداحی و اذان خواهران نیز باید گفت در مجموع این دو رشته در سطح دانشگاه‌های کشور برای خواهران دیده نشده است و اضافه کردن رشته جدید در جشنواره‌های قرآنی از سوی ما تنها می‌تواند به صورت پیشنهاد مطرح شود.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت درباره بازنگری در آیین‌نامه جشنواره قرآنی هدهد، بر انجام این بازنگری تاکید کرد و افزود: این بازنگری باید با مشارکت کارشناسان قرآنی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی صورت بگیرد. چگونگی به اجرا درآوردن آیین‌نامه جشنواره قرآنی هدهد در دانشگاه‌ها، از جمله مواردی است که به ما در مسیر بهتر برگزار شدن جشنواره کمک می‌کند.

وی درباره اعتراضات متسابقین به نتایج به دست آمده در جشنواره قرآنی هدهد، گفت: بیشترین نگرانی افراد درباره بخشی از آیین‌نامه است که در آن عنوان شده که اگر فرد اعتراض کننده، اعتراضی نابه‌جا داشته باشد مقدمات حذف خود را از جشنواره فراهم کرده است. اگر چه این بند تلاش دارد تا مانع اعتراضات بی‌پایه و اساس که موجب گرفتن وقت همکاران در مسیر اهداف تعیین شده است بشود، اما در مجموع تاکنون به دلیل اعتراض نابجا، هیچ فردی از جشنواره کنار گذاشته نشده است.

علی‌نژاد اعتراضات وارده در خصوص نامناسب بودن زمان اعلام عدم برگزاری رشته‌های تیمی را وارد دانست و گفت: اگر بنا بوده است به دلیل مجازی شدن جشنواره قرآنی هدهد، رشته‌های بخش تیمی برگزار نشود، اطلاع رسانی این تصمیم باید از همان ابتدا صورت می‌گرفت.

وی در خصوص منابع اعلامی در جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، گفت: بنا شده است تا در بیست و ششمین دوره از این جشنواره، کارگروه ویژه‌ای در خصوص منابع جشنواره شکل بگیرد تا منابع اعلام شده در این دور از جشنواره دارای اعتبار علمی بالایی باشد، همچنین تلاش داریم برای ۴ سال آینده منابع ثابتی را برای شرکت کنندگان در جشنواره اعلام کنیم.

این مقام مسئول ارائه خروجی شفاف از تعداد ثبت نامی‌های جشنواره قرآنی هدهد را منتج به طراحی سامانه مخصوص جشنواره دانست و اظهار داشت: فاصله زمانی طولانی بین دو مرحله ثبت نام و انجام مسابقات، موجب می‌شود که شفافیت تعداد ثبت نامی‌ها آن‌گونه که باید مشخص نباشد که بر این اساس طراحی سامانه جشنواره بسیار کمک کننده خواهد بود.

وی گفت: درباره آمار واقعی شرکت کنندگان باید گفت ما به دنبال ارائه آمار نیستیم بلکه هدف ما از برگزاری این جشنواره جذب تعداد بیشتری از دانشجویان به سمت کتاب آسمانی قرآن است.

رئیس مرکز قران و عترت وزارت بهداشت از چاپ کتابچه مخصوص آثار شرکت کنندگان در جشنواره بیست و پنجم قرآنی هدهد خبر داد و گفت: انتشار کتاب آثار برگزیدگان در دستور کار است تا شرکت کنندگان علاوه بر نمایشگاه مجازی برپا شده، بتوانند با در اختیار داشتن این کتاب، آثار بیست و پنجمین دوره از جشنواره قرآنی هدهد را نیز در اختیار داشته باشند.

وی دستیابی به خروجی مناسب از جشنواره‌های قرآنی را امری مهم ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه یکی از آسیب‌های فعالیت‌های قرآنی در سراسر کشور مواجه بودن با طیفی از فعالان حرفه‌ای حوزه قرآن و عترت است؛ به نحوی که اگر ما به عنوان وزارت بهداشت، جشنواره قرآنی خود را برگزار نکنیم گروه دیگری با برگزاری این جشنواره می‌توانند از این استعدادها استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =