جشنواره قرآنی دانشجویی پر مخاطب ترین جشنواره قرآنی است

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه ها گفت: یکی از فعالیت‌های مهم جشنواره‌های دانشجویی و قرآنی است که می توان گفت این جشنواره ملی قرآنی جامعه دانشگاهی، پر مخاطب‌ترین جشنواره قرآنی در کل کشور است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، هفتاد و سومین جلسه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور با حضور ریاست نهاد، ریاست دانشگاه آزاد و معاونین وزارت علوم و بهداشت و سایر مسئولان مربوطه در ساختمان مرکزی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی ضمن اشاره به فعالیت‌های قرآنی در سطح دانشگاه‌های کشور گفت: میزان استقبال از برنامه‌های دینی مذهبی به ویژه فعالیت‌های قرآنی در محیط‌های آموزش عالی بالاست و این یک افتخار بزرگی برای ماست خیلی تلاش‌ها برای نشان دادن عدم وابستگی آموزش عالی به ارزش‌ها و باورهای دینی و اسلامی صورت گرفته است که بخشی از آن کم کاری ما هم هست اما حقیقت ماجرا و واقعیت نشان دهنده این است در آموزش عالی شاهد صحنه‌های بی نظیر و پرمخاطب در حوزه فعالیت‌های قرآن و عترت هستیم.

وی در ادامه افزود: یکی از این فعالیت‌های مهم همین جشنواره‌های دانشجویی و قرآنی است که نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر در آن شرکت می‌کنند. می‌توان گفت این جشنواره ملی قرآنی جامعه دانشگاهی، پر مخاطب‌ترین جشنواره قرآنی در کل کشور است و برخی فعالیت‌های دیگر مانند فعالیت‌های فراوان کانون‌ها، هیئات، نمازهای جماعت و فعالیت‌های مذهبی است که روح جاری و دائم قرآن و عترت و فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به این فعالیت‌ها پس از شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور تمامی فعالیت‌های دانشگاهی تحت تأثیر آن قرار گرفت و یکی از همین فعالیت‌ها جشنواره قرآنی است که اخیراً برگزار شد و وزارت بهداشت متولی آن بود و اختتامیه آن در ماه آینده برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: به واسطه شیوع ویروس ما از دیدن صحنه‌های حضور دانشجویان در جشنواره محروم بودیم و فعالیت‌ها به صورت محدود و کم جمعیت و در بستر فضای مجازی رخ داد اما حلاوت عطر قرآن در این فضاها باز هم جاری شد و باید از مسئولان و دست اندرکاران برگزاری این جشنواره سپاسگزار باشیم مخصوصاً مجموعه معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت و دکتر لاری که علیرغم درگیری وزارت بهداشت با موضوع کرونا این بخش را در حد مطلوب برگزار کردند.

وی با اشاره به اهمیت خدمت به قرآن در فضای دانشگاهی تاکید کرد: موضوع مهم این است که تاکید و توجه و خدمتگزاری به قرآن در کشور و آموزش عالی لازم است؛ هر چقدر برای قرآن و عترت کار کنیم کم است؛ به تعبیر روایات انس با قرآن و عترت در جوانان ضامن سلامت آنهاست و در صورت انس جوانان با قرآن، از وسوسه‌ها و هجمه‌های شیاطین به دور هستند. ما لازم است که این مهم را در دانشگاه‌ها عملی کنیم و این موضوع یکی از رسالت‌های بزرگ دانشگاهیان و مسئولان دانشگاهی است که هر مقدار لازم است باید به آن توجه کرد و برای انس بیشتر با قرآن تلاش کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی گفت: با شیوع ویروس کرونا با واقعیت‌هایی مواجه شدیم و اقتضائاتی در آموزش عالی بود که با مسئله ویروس کرونا و مسائل بعد از آن نوع حضور ما و فعالیت‌های دانشگاهی در محیط دانشگاه تغییر پیدا کرد و بیشتر به سمت بستر فضای مجازی رفتیم که کم کم دارد به یک فرهنگ دانشگاهی تبدیل می‌شود. در موضوع جشنواره‌های قرآن و عترت هم باید این به این اقتضائات توجه شود و ضمن توجه به جنبه‌های ترویجی در بخش‌های مختلف جشنواره قرآن و عترت باید به بخش پژوهشی هم توجه شود. توجه به محتوا و عمیق‌تر شدن در معارف قرآنی در تمامی بخش‌های جشنواره در دستور کار قرار گیرد.

وی در پایان ضمن تشکر ویژه از دانشگاه آزاد به عنوان میزبان برگزاری دوره سال گذشته جشنواره قرآنی دانشگاهیان گفت: دانشگاه آزاد مسئول برگزاری دوره گذشته جشنواره قرآنی دانشگاهیان در شهر شیراز بود که میزبانی خوبی هم در این شهر صورت گرفت و کار ارزشمندی در آن انجام شد؛ افتخار خدمت به قرآن ارزش معنوی و اجر بالایی دارد که خیلی بیشتر از این تقدیر و تشکرهای دنیایی است و ان‌شاالله شفاعت قرآن شامل حال همه ما بشود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =