معرفی استان‌هایی که مشمول ساماندهی آموزش عالی نمی‌شوند

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: در استان‌های سیستان و بلوچستان، تهران، ایلام، یاسوج، بوشهر، هرمزگان و برخی استان‌های دیگر ساماندهی آموزش عالی نداریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، جلسه ٢۶٢ هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست محمدعلی کی‌نژاد رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

غلامحسین رحیمی با توجه به دستور جلسه که به «بررسی لیست انطباق نیازهای دانشگاه بر اساس آمایش آموزش عالی در فراخوان جدید» اختصاص داشت به ارائه گزارشی در مورد تجمیع و ساماندهی مؤسسات آموزش عالی پرداخت و ارتقا کیفی، متناسب‌سازی رشته‌ها با نیازها و استفاده بهینه از امکانات را به عنوان ۳ هدف اصلی و کلیدی طرح ساماندهی مؤسسات آموزش عالی عنوان کرد.

وی ادامه داد: از ۱۲۰ مؤسسه آموزش عالی، ۹۰ مؤسسه مشمول ساماندهی هستند که این ۹۰ مؤسسه به ۴۵ مؤسسه آموزش عالی کاهش می‌یابند.

رحیمی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در استان‌های سیستان و بلوچستان، تهران، ایلام، یاسوج، بوشهر، هرمزگان و برخی استان‌های دیگر ساماندهی مؤسسه نداریم.

معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری تأکید کرد: ساماندهی مؤسسات آموزش عالی همچنان در حال انجام و پیگیری است و بعد از ساماندهی مؤسسات، ساماندهی رشته‌ای و مأموریت‌گرایی در دست اقدام است.

در ادامه محمد علی کی‌نژاد با تأکید بر اینکه هیأت‌های اجرایی جذب نیز باید بر مبنای آمایش آموزش عالی ساماندهی شوند، پیشنهاد داد: فعلاً در طرح ساماندهی مؤسسات آموزش عالی، هیئت‌های اجرایی به هیئت اجرایی اصلی و معین تقسیم شود.

رئیس هیأت عالی جذب با تأکید بر اینکه در مصوبه آمایش آموزش عالی دانشگاه دولتی و غیر دولتی با هم در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در اجرای آمایش آموزش عالی هیچ مؤسسه آموزش عالی و هیچ هیئت اجرایی تعطیل نخواهد شد بلکه ادغام می‌شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: مصوبه سیاست‌ها و ضوابط اجرایی حاکم بر آمایش آموزش عالی بر آمایش به صورت منطقه‌ای تأکید دارد، اما به دلیل وجود برخی مشکلات در حین اجرا به صورت استانی انجام شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =