دانشکده‌های علم محور به دانشکده‌های موضوع محور تبدیل شوند

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر لزوم تدوین حکمرانی اسلامی از سوی دانشگاه‌ها، بیان کرد: برای رسیدن به این موضوع، دانشکده‌های علم محور باید تبدیل به دانشکده‌های موضوع محور شوند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در آیین نامگذاری ساختمان "شهیدان روشن چراغ" که در واحد تهران غرب برگزار شد، با تبریک ایام الله دهه فجر و میلاد حضرت زهرا(س) اظهارکرد: شهیدان روشن چراغ در عملیات های کربلای ۵ و فتح المبین به فیض شهادت نائل آمدند.

وی افزود: عملیات فتح المبین در یک منطقه وسیعی انجام شد که جوانان ما توانستند بخش زیادی از منطقه شمال خوزستان را آزاد کنند. عملیات کربلای ۵ نیز یکی ازعملیات های سخت محسوب می شود که رزمندگان ما، وجب به وجب مناطق را آزاد کردند. در این عملیات بزرگ، بسیاری از رزمندگان ما به شهادت رسیدند که جا دارد یاد و خاطره آنان را گرامی بداریم.

خسروپناه ادامه داد: شهدا همواره زنده هستند و اگر به یاد آن ها باشیم، هیچ گاه ما را تنها نخواهند گذاشت. نامگذاری ساختمان های دانشگاهی به نام شهدا سبب می شود تا نام و خاطره این عزیزان همواره در ذهن ما زنده بماند.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: ۸ سال جنگ تحمیلی، جنگ جهانی سوم علیه ایران بود که اگر میخواستیم به صورت عادی با این جنگ مواجه شویم، باید کل خوزستان را از دست می دادیم. اما جوانان این سرزمین حتی یک وجب از خاک این کشور را به دشمن ندادند؛ درحالی که در حکومت های قبلی، بسیاری از بخش های خاک کشور از جمله بحرین در زمان رژیم پهلوی، جدا شده بود.

وی گفت: عزت و اقتدار ایران را مدیون شهدا و خانواده این عزیزان هستیم؛ ما باید تندیس مادر شهدا را هم در دانشگاه بسازیم و نحوه زندگی آن ها را به برای همه بازگو کنیم. شهدا مرزها، ناموس، هویت، عزت و حیای ما را حفظ کرده اند اما باید ببینیم که ما چه کار کرده ایم. اگر می خواهیم راه شهدا را ادامه دهیم، دانشگاه های ما باید مبانی حکمرانی اسلامی را در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و...‌ به درستی تبیین کنند.

خسروپناه با تاکید بر لزوم تدوین حکمرانی اسلامی از سوی دانشگاه ها، بیان کرد: برای رسیدن به این موضوع، دانشکده های علم محور باید تبدیل به دانشکده های موضوع محور شوند. اگر تحقیقات ما در نظام موضوعات قرار نگیرد، نیاز حکمرانی به درستی تامین نخواهد شد و تبع آن، راه شهدا را ادامه نداده ایم. 

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که دانشگاه با بخشنامه دادن نمی تواند با مشکلات جامعه ارتباط داشته باشد، افزود: بخشی از مشکلات موجود در کشور به دلیل نبود علم و دانش در زمینه حکمرانی است. استادان وظیفه دارند نسبت دانشگاه و حکمرانی به را درستی تدوین کنند تا مشکلات جامعه از نگاه علمی دانشگاه حل شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088398

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =