ایران همه مؤلفه‌های قدرت بین‌المللی را در اختیار دارد

معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ایران به برکت انقلاب اسلامی همه مؤلفه‌های قدرت بین‌المللی را در اختیار دارد و هفتمین قدرت برتر دنیاست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حجت‌الاسلام  سیدمحسن موسوی در مراسم آغازین دهه مبارک فجر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد اظهار کرد: ایران قبل از انقلاب پیاده‌نظام کاملاً وابسته و تبدیل به ژاندارم منطقه‌ای آمریکا شده بود؛ اما امروز به تعبیر خود آمریکایی‌ها و طبق گزارش رسمی شبکه امریکن اینترست، ایران هفتمین قدرت در دنیاست و همه مؤلفه‌های قدرت بین‌المللی را در اختیار دارد.

وی افزود: یکی از موارد مهمی که می‌تواند استقلال حکومت را نشان دهد، موضوع انتصاب و انتخاب مسئولان است. در حکومت پهلوی مردم در انتخاب مسئولان بالادستی و پایین‌دستی هیچ دخل و تصرفی نداشتند. استقلال کشور از برکات مهم انقلاب اسلامی بوده و استقلال سیاسی، نظامی، اقتصادی و استقلال فرهنگی  چهار مؤلفه مهم استقلال در کشور است.

معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی قوای نظامی کشور را اقتدار ستون نظامی آن کشور دانست و گفت: در زمان پهلوی، ایران خریدار خوبی برای ابزار تسلیحاتی غربی‌ها و انبار بسیار خوبی برای مهمات مورد نیاز کشورهای غربی بود. در زمان پهلوی، غربی‌ها تسلیحات نظامی خودشان را حتی تا پنج برابر قیمت تمام‌شده به ما می‌فروختند.

موسوی ادامه داد: در نقطه مقابل، بعد از پیروزی انقلاب در معرکه جنگ تحمیلی شاهد بودیم همه ابرقدرت‌ها عالی‌ترین سلاح‌های نظامی خود را مقابل ما قرار دادند و با کمترین سلاح در مقابل آنها قرار گرفتیم؛ اما با این حال نگذاشتیم وجبی از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.

وی عنوان کرد:  ایران قبل از انقلاب بنگاه اقتصادی فوق‌العاده برای غربی‌ها بود. در دوران وابستگی محض به رژیم پهلوی، به گفته رئیس هیئت مستشاران نظامی آمریکا در مأموریتی دوساله‌ای که داشت در این مدت ۷۰۰ قرارداد به ارزش ریالی ۴ میلیارد دلار مذاکره شد و به گفته ایشان ایران به بوفه بازرگانان نام گرفت.

معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: ایران مرکز معامله، منافع تجاری بسیار خوب و فراوانی برای غربی‌ها بود؛ اما امروز به برکت انقلاب اسلامی، ایران با وجود سخت‌ترین تحریم‌ها با عزت و اقتدار مردم خوب و شهدا باز در موضوع تولید علم و رشد اقتصادی حرفی برای گفتن در عرصه جهانی داریم.

موسوی درباره استقلال فرهنگی پس از پیروزی انقلاب اسلامی تشریح کرد: غربی‌ها می‌خواستند ایران را به جامعه‌ای تبدیل کنند که صفر تا ۱۰۰ زندگی آنان بر پایه زندگی غربی‌ها بنا شود و از آن طرف می‌خواستند فرهنگ ناب محمدی را از ما بگیرند؛ اما امروز به برکت انقلاب و جمهوری اسلامی توانستیم فرهنگ اسلام ناب محمدی و فرهنگ ناب تشیع را به اروپا و آفریقا صادر کنیم.

وی توضیح داد: مؤلفه قدرت انقلاب اسلامی زمینه آشنایی بشر و جامعه جهانی را با مکتب اهل‌بیت فراهم کرد. خداوند در سوره مبارکه توبه آیه ۱۲۰ می‌فرمایند؛ «مؤمنین هیچ قدمی که باعث به خشم درآوردن کفار است، برنمی‌دارند مگر اینکه به‌واسطه این قدم، عمل صالحی نوشته شود.» مهم‌ترین عنصر در حوزه به خشم درآوردن کفار و دشمنان دین خداست و پایبندی به این انقلاب حقیقتاً مصداق عمل صالح خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088418

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =