ایجاد حکومت اسلامی آمال علما و مجتهدین زمان بود

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر: اقدام امام خمینی (ره) در ایجاد حکومت اسلامی آمال علما، مجتهدین و دانشمندان اسلامی بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قاضی زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در سومین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و برنامه های مناسبتی ویژه این دهه در جمع دانشگاهیان با بیان اینکه مقابله با دشمن اگر قدرتی وجود نداشته باشد در نهایت به یک عملیات انتحاری ختم خواهد شد، توضیح داد: بسیاری از دستورات شرعی در صورتی عملی خواهند شد که قدرت در اختیار حاکمان دینی و عادل قرار داشته باشد، در غیر این صورت اجرای احکام الهی و شریعت تعطیل خواهد شد.

قاضی زاده با اشاره به اینکه نبی خاتم (ص) هم زمانی که در مدینه قدرت را به دست گرفت گسترش مکتب و دین را آغاز کرد، تصریح کرد: مولای متقیان علی (ع) نیز برای اینکه بتواند دستورات مکتب اسلام را اجرا کند بسیار تلاش کرد که حکومت را به دست بگیرد اما با خیانت عده ای، این قدرت از ایشان دور شد و همین امر موجب ورود بدعت ها و انحرافات در دین شد.

وی با تأکید بر اینکه انحراف در مسیر حکومت ها آثار بسیار منفی به دنبال خواهد داشت، افزود: بدعت و انحراف به حدی مخرب است که حضرت علی (ع) بعد از 25 سال خلافت نتوانست جامعه را اصلاح کند که به طور مثال می توان اقامه نماز تراویح در سپاه امام را برشمرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه زمانی که قدرت از هدف اصلی و الهی خود خارج شود و در مسیر اشتباه حرکت کند باید منتظر بدعت و انحراف بود، تشریح کرد: امامان معصوم از زمان بنی امیه تا بنی عباس همواره مورد تعرض قرار داشتند چرا که حکومت زمان را طاغوت می دانستند و به آنان معترض بودند و طاغوتیان برای حفظ حکومت خود بسیاری از اهل بیت و سادات علوی را به شهادت رساندند.

این مسئول با تأکید بر اینکه اقدام امام خمینی (ره) و ایجاد حکومت اسلامی آرزو و نهایت آمال علما، مجتهدین و دانشمندان اسلامی بود، گفت: قوی ترین قدرت، قدرتی است که پشتوانه مردمی داشته باشد و از آنجا که عالمان دینی قدرت اتحاد تمامی مردم را نداشتند، همواره برای ترویج اسلام، به دنبال اصلاح روند حکومت طاغوت بودند.

وی با بیان اینکه پس از کسب تجربیات مختلف از مواجهه با حکومت طاغوت، عالمان دینی بر آن شدند که برای کاهش و تقلیل انحراف حکومت طاغوت، حکومت را از دوران پادشاهی وارد فاز جدید کنند، ادامه داد: این اقدام، ایجاد مجلس و تصمیم گیری شورایی بود.

قاضی زاده با بیان اینکه دشمنان دین و مکتب بیکار ننشستند و برای منحرف کردن این مسیر، استبداد دیگری به نام حکومت رضاخانی را ایجاد کردند، خاطرنشان کرد: تجربیات و آسیب های حاصل از نقل و انتقال قدرت سبب شد تا شخصیت عظیم الشأنی همچون امام خمینی ( ره)، با حمایت مردم، در مقابل طاغوت زمان قد علم کند و ولایت فقیه که برگرفته از کتاب و سنت الهی و روایات اهل بیت بود را در ابتدا در حوزه علمیه مطرح، بالنده و شاگردپروری کند و بعد از آشنا ساختن علما و دانشمندان با حمایت مردمی برای هدف خود اجتماعات میلیونی را به راه انداخت و مردم را وارد صحنه کرد و این بار این مردم فهیم بودند که با تجارب ناموفق سال ها مبارزه با استعمار و ظلم، طاغوت را کنار زدند و حکومت جانشین و نائب امام عصر (عج) را در عصر غیبت کبری شکل دادند.

این مسئول با اشاره به اینکه در طول تاریخ هیچ حکومتی به اقتدار، صلابت، استمرار و گستردگی انقلاب اسلامی شکل نگرفته که زمام دار آن نائب امام زمان باشد، توضیح داد: باید ارزش این نعمت الهی را دانست و برای قدرتمندتر شدن آن تلاش کرد. امام با ورود به صحنه مبارزه سختی های بسیاری چون تبعید به جان خرید و با همراهی مردم انقلاب را شکل و به پیروزی رساندند.

قاضی زاده با بیان اینکه بی شک استمرار این انقلاب و نظام الهی، معطوف به تلاش و کوشش همگان است، یادآور شد: در هر حکومتی از زمان نبی اکرم تا نون افراد کارشکن، غیرمتعهد و منحرف وجود دارد که اقدامات آنان نه تنها مغایر اهداف حکومت است بلکه مذموم و ناپسند است اما این مسئله نباید باعث جمع بندی و بی اعتمادی و ناامیدی شود. هر فرد باید مراقب باشد هم خود دچار انحراف نشود هم از بروز انحراف در ساختار حکومت جلوگیری کند.

کد خبر: 1088421

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =