رونمایی از لنت نانوکامپوزیتی ترمز خودرو در دانشگاه آزاد اسلامی کرج

به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر از لنت نانوکامپوزیتی ترمز خودرو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج رونمایی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حامد ثابت معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج گفت: ترمز یکی از قطعات مصرفی در خودروها با درجه ایمنی Grade A یا فوق ایمنی است که این درجه ایمنی نشان از اهمیت فوق العاده این قطعه به ظاهر ساده دارد.

وی افزود: در ترمزگیری های شدید و در مواقع حساس که بحث ایمنی جان سرنشینان خودرو و خسارات مالی سنگین مطرح است، اهمیت لنت ترمز بیشتر مشخص می شود. به تازگی لنت های ترمزکامپوزیتی به علت آلودگی کمتر محیط زیست، عمر بالاتر و مقاومت به سایش بهتر مورد توجه کارخانجات خودرو سازی قرار گرفته است.

ثابت اظهار داشت: در پروژه فوق فرآیند ساخت لنت های نانو کامپوزیتی مورد استفاده درخودروی پژو 405 حاوی ذرات مقاوم ساز آلومینا( اکسید آلومینیوم) در دو نوع زمینه پلیمری و گرافیتی انجام شده است. برای این منظور قطعاتی از مواد مذکور تهیه شدند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج خاطرنشان کرد: نتایج آزمون های استاندارد و آزمون های کارایی محصول بر روی لنت های تولیدی نشان داد که بهترین کارایی برای لنت ترمز با زمینه پلیمری با حضور 2 درصد حجمی نانوذرات آلومینا و برای زمینه گرافیتی با حضور 4 درصد نانوذرات آلومینا حاصل می شود، همچنین هزینه تولید نسبت به نمونه های معمولی و متداول در بازار 15 درصد کمتر و عمر لنت های ترمز 50 درصد بیشتر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =