شرایط تحصیل دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی تسهیل می‌شود

واحد الکترونیکی تفاهم‌های جداگانه‌ای با واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه و تبریز با موضوع تحصیل دانشجویان کشورهای شمال غرب و غرب ایران به ویژه ترکیه، آذربایجان و عراق منعقد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، در این تفاهم نامه ها که به امضای عزیز نجف پور، رییس واحد الکترونیکی، عزیز جوانپور، رئیس واحد تبریز، محمود پوریوسف رئیس واحد ارومیه و عباس گنجی قائم مقام معاونت بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی رسید رسید، مقرر شد شرایط تحصیل داوطلبان از ترکیه، آذربایجان و عراق در دانشگاه آزاد اسلامی تسهیل شود.

بر اساس این تفاهم‌نامه ها، واحد الکترونیکی زیرساخت های آموزشی و زیرساخت آموزش آنلاین را برای تحصیل داوطلبان این منطقه استراتژیک فراهم کند. واحد تبریز و ارومیه نیز در زمینه جذب، هدایت تحصیلی، مشاوره و رفع موانع آموزشی پیشگام خواهد بود.

طبق این دو تفاهم نامه در ۵ سال آینده و در فاز اول، ۵۰ هزار دانشجو از ترکیه، آذربایجان و عراق، در دانشگاه آزاد اسلامی به صورت کاملا آنلاین تحصیل خواهند کرد.

تفاهم نامه همکاری واحد الکترونیکی با واحد تبریز و واحد ارومیه، پس از بحث های کارشناسی متعدد، به امضای عباس گنجی، عزیز نجف پور، جوانپور و محمود پوریوسف رسید. معاونت بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی نیز وظیفه نظارت بر تفاهم نامه های مذکور را بر عهده گرفت.

واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی با تکیه بر سامانه های خود توانسته است زیرساخت های آموزش آنلاین کلیه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی را فراهم آورد و هم اکنون بزرگترین دانشگاه مجازی در منطقه غرب آسیاست. این واحد با تکیه بر ظرفیت های زیرساختی خود، در تلاش است تا امکان برگزاری رشته ها و دوره های مشترک را با دانشگاه های استان های مرزی ایجاد نماید.

در جریان سفر هیات واحد الکترونیکی به تبریز، از امکانات دانشگاه تبریز بازدید به عمل آمد و این واحد از در جریان برنامه ریزی های صورت گرفته برای پاسخگویی به دانشجویان بین المللی قرار گرفت.

 نجف پور، ریاست واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن تاکید بر اجرایی شدن این تفاهم نامه، آمادگی واحد الکترونیکی را برای هر گونه همکاری با دیگر واحدهای دانشگاه اسلامی را اعلام کرد. وی به عنوان دبیر شورای فضای مجازی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: سیاست دانشگاه آزاد اسلامی توسعه دیپلماسی علمی با کشورهای منطقه و جهان است. نجف پور تصریح کرد: دیپلماسی علمی فراگیر تنها از طریق بستر فضای مجازی قابلیت تحقق دارد. وی افزود: سیاست قطعی دانشگاه آزاد اسلامی، توسعه آموزش‌های مجازی در منطقه و جهان اسلام است.

گفتنی است سید محمد سادات اخوی، مدیر بین الملل واحد الکترونیکی نیز با جمعی از دانشجویان ترکیه ای دیدار کرد.

وی همچنین جلساتی با حضور دبیر هیات امنای استانی و مدیران بین الملل استان آذربایجان شرقی برگزار کرد تا مقدمات ایجاد این تفاهم نامه فراهم شود.

در طول این سفر معاونین مالی و اداری و معاون دانشجویی واحد الکترونیکی نیز حضور داشتند تا تمام ابعاد اجرایی این تفاهم سنجیده شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1088456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =