لزوم حمایت از حقوق قانونی کارکنان شهرداری

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهردار تهران با استفاده از ظرفیت اداره کل حقوقی، از شان و حیثیت کارکنان شهرداری حمایت و دفاع کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، افشین حبیب زاده در جلسه روز سه شنبه شورای شهر تهران در تذکری خطاب به شهرداری تهران، افزود: نیروی انسانی به عنوان با ارزش ترین منابع سازمانی به شمار می‌رود که تحقق اهداف سازمان و توسعه آن در گروی بهره مندی از نیروی انسانی قانونمند، کارا و توانمند است.

وی ادامه داد: شهرداری تهران به عنوان یکی از بزرگترین سازمان‌های ارائه دهنده خدمات به شهروندان در صورتی می‌تواند به طور کامل از کارایی، بهره وری، اثربخشی و وفاداری کارکنان در جهت نیل به اهداف و کسب رضایت شهروندان بهره‌مند گردد که موجبات رضایتمندی کارکنان و ایجاد فضای سالم برای آنان را فراهم کند.

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: ضمن آنکه پرسنل خدوم شهرداری می‌بایست در چارچوب قانون و مقررات و با حفظ خویشتن داری و توجه به اصل احترام متقابل، نسبت به تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به مسائل ایشان اقدام کند، در برخی مواقع شاهد هستیم که کارکنان شریف و زحمتکش شهرداری تهران در حین انجام وظیفه و زمانی که در برابر درخواست‌های خارج از چارچوب و مقررات افراد زیاده‌خواه ایستادگی می‌کنند، مورد اهانت قرار می‌گیرند و آنطور که شایسته و بایسته است از آنان در برابر فرد هتاک حمایت لازم صورت نمی‌پذیرد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران افزود: با عنایت به اینکه قانونگذار در ماده ۶۰۹ کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی بر حفظ حریم کارکنان و عدم تعدی به آن‌ها تاکید و توهین به آنها در حین انجام وظیفه را جرم انگاری نموده است. شایسته است شهردار محترم تهران با استفاده از ظرفیت اداره کل حقوقی، از شأن و حیثیت کارکنان قانونمند و شریف شهرداری تهران حمایت و دفاع لازم را انجام دهد.

حبیب زاده ادامه داد: بی شک احترام و ارزش نهادن به نیروی انسانی، جلب رضایت کارکنان و فراهم کردن محیط سالم اخلاقی و رفتاری منجر به افزایش وفاداری کارکنان به سازمان و ارتقای بهروه وری آن خواهد شد. لذا این موضوع را به عنوان تذکر به شهردار تهران جهت بررسی و اعلام نظر به شورای اسلامی شهر تهران اعلام می‌کنم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =