ناتوانی در پاسخگویی به شبهات جوانان، آسیب انقلاب اسلامی است

رئیس مرکز جذب و امور هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یکی از آسیب های بعد از انقلاب را ناتوانی در پاسخگویی به شبهات و ابهامات جوانان دانست و بیان کرد: اگر نتوانیم به درستی پاسخ سوالات را بدهیم، پایه‌ها و مبانی اساسی دین را در جامعه از دست خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی رئیس مرکز جذب و امور هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در مراسم افتتاحیه "دوره ملی بینش مطهر" با محوریت آثار شهید مطهری که در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا(س) اظهارکرد: وجود حضرت زهرا(س) مصداق برکت است چرا که نتوانسته است تاثیرگذاری زیادی در عالم ایجاد کند. ما باید با تکیه بر برکت وجود حضرت زهرا(س) در مسیر الهی حرکت داشته باشیم.

وی افزود: خداوند نعمت های بسیار زیادی به انسان بخشیده‌است به همین دلیل باید از تمامی این نعمت های الهی شکرگزاری کنیم و از هرکدام از این نعمت ها، در جای خودش استفاده کنیم. البته شیطان به دنبال این است که بذرهای وجودی انسان به جای خدا، در جای دیگری خرج شود و ما شکرگزار نعمت های الهی نباشیم. 

هاشمی گلپایگانی با اشاره به طرح بینش مطهر ادامه داد: ما در این دوره به دنبال این هستیم که چرا بعد از ۴۰ سال باید به مبانی فکری علمای بزرگ انقلاب بپردازیم. امروز در دورانی زندگی می کنیم که جوانان جامعه، دارای شبهات و سوالات بسیار زیادی در حوزه دین هستند.

رئیس مرکز جذب و امور هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: امروز برخی جوانان از ما سوال می کنند که چگونه باید در جامعه شاد باشند؟ چرا برای شهادت حضرت زهرا دو دهه عزاداری می کنیم و تعطیل رسمی داریم اما روز ولادت ایشان را تعطیل نمی کنیم؟ لذا ما وظیفه داریم در شرایط فعلی، نسبت به آگاه سازی جوانان اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی با اشاره به مسئله حدود آزادی در اسلام و دیگر ادیان گفت: امروز مسئله آزادی یکی از مسائل مهمی است که تمامی احزاب و گروه ها در طول تاریخ برای رسیدن به آن، به نزاع و جنگ پرداخته اند. امروز جوانان جامعه از اما سوال می کنند که حد و حدود آزادی چیست؟ آیا جوان باید محدود باشد یا می تواند بر مبنای اسلام، آزادی داشته باشد؟ این سوالات و ابهامات باید در دوره ملی بینش مطهر پاسخ دقیقی داده شود.

هاشمی گلپایگانی یکی از آسیب های بعد از انقلاب را ناتوانی در پاسخگویی به شبهات و ابهامات جوانان دانست و بیان کرد: اگر نتوانیم به درستی پاسخ سوالات را بدهیم، پایه ها و مبانی اساسی دین را در جامعه از دست خواهیم داد. جوانان ما در بسیاری از موارد سوالات متعدد دارند و به دلیل این که پاسخ دقیقی به این سوالات داده نمی شود، به راه های دیگری روی می آورند.

رئیس مرکز جذب و امور هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: عقیده ما بر این است که دین اسلام به عنوان کامل ترین دین دنیا، پاسخگوی تمام سوالات و نیازهای بشریت است. باتوجه به این موضوع باید باید به این سوال پاسخ دهیم که چرا اسلام نمی تواند مشکلات و ابهامات جوانان و مردم را برطرف کند؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهید مطهری به عنوان احیاگر تفکر اسلامی و دینی در مباحث مختلف قلم زده است؛ شهید مطهری معتقد بود که باید شمرِ ۱۴۰۰ سال پیش را رها کنیم و شمر زمانه را بشناسیم. ما باید تعریف خود را از سیاست بر مبنای تفکر اسلام و اهل بیت قرار دهیم چرا که شهید مطهری نیز در همین مبنا فعالیت داشت. اگر می خواهیم وضع جامعه را ارتقا دهیم و پاسخگوی سوالات جوانان باید یک دور آثار شهید مطهری را به طور کامل بخوانیم چرا که پاسخگوی تمام شبهات جامعه خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =