تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی معطل سامانه انتخاباتی

دبیر جمعیت اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: این تشکل به دلیل نبود سامانه‌ای امن، هنوز نتوانسته‌ انتخابات خود را برگزار کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی در دوران کرونا مجبور به برگزاری انتخابات خود با اندکی تاخیر به صورت مجازی شدند؛ اما انتخابات دانشگاه آزاد اسلامی در سه اتحادیه و تشکل‌های زیر مجموعه آنها تفاوت عمده‌ای دارد. تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد با گذشت پنج ماه از آغاز سال تحصیلی هنوز نتوانسته‌اند انتخابات خود را برگزار کنند؛ چرا که به گفته برخی مسئولان تشکل‌ها، با وجود آمادگی دانشجویان، اداره کل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی نتوانسته سامانه مناسبی در اختیار تشکل‌ها قرار دهد. این موضوع باعث شده فعالیت تشکل‌ها به حالت غیرفعال درآید و وجاهت نداشته باشد.

شاهین عظیمی در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره برگزاری انتخابات جمعیت اسلامی دانشجویان مستقل بیان کرد: اعضای انجمن چند ماه پیش در نامه‌ای به ریاست واحد دانشگاهی آمادگی خود را برای برگزاری انتخابات اعلام کرده‌اند؛ اما متاسفانه تاکنون به دلیل نبود همکاری و هماهنگی موفق به برگزاری انتخابات نشده‌ایم.

وی با بیان اینکه اداره کل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی اجازه برگزای انتخابات حضوری به تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد را نمی‌دهد، گفت: این اداره با توجه به غیرحضوری بودن آموزش دانشگاهی و حاضر نبودن دانشجویان در دانشگاه‌ها تاکید دارد انتخابات تشکل‌های دانشجویی را حتما به صورت مجازی برگزار کند.

دبیر جمعیت اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز ادامه داد: اداره کل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی سامانه‌ای را به تشکل‌های دانشجویی معرفی کرده تا دانشجویان در آن ثبت نام و مراحل انتخابات را طی کنند.

وی عنوان کرد: بعد از ماه‌ها سامانه‌ای به تشکل‌های زیر مجموعه معرفی شده؛ اما متاسفانه قسمت ثبت‌نام هنوز غیرفعال است.

عظیمی اظهار کرد: این اداره برای ثبت‌نام، پیش شرطی گذاشته که حداقل نفرات برای ثبت‌نام باید ۳۰ نفر باشند. در حال حاضر که دانشجویان درگیر امتحانات و دوران کرونایی هستند، تمایل کمتری به ثبت‌نام یا فعالیت دانشجویی دارند و به حد نصاب نرسیدن برای تشکل‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088478

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =