دولت با مجلس درباره اصلاح بودجه همراهی نکرد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون تلفیق ایرادات بودجه را اصلاح کرد اما دولتمردان با این اصلاحات همراهی نکردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و پیش از رأی گیری کلیات بودجه گفت: در صورتی که کلیات لایحه بودجه رأی بیاورد، برای ورود به جزئیات مبنای رسیدگی ما گزارش کمیسیون تلفیق است اما در صورتی که کلیات بودجه رد شود، دولت باید لایحه بودجه را اصلاح و به مجلس ارائه کند.

وی در ادامه جلسه و پس از رد کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰،افزود: مردم عزیز ما بدانند که نمایندگان مجلس و همه نخبگان و اقتصاددانان برای بررسی لایحه بودجه و اصلاح آن تلاش کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لایحه بودجه ای که دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده بود مشکلات زیادی داشت و وابستگی آن به نفت بسیار زیاد بود و کسری بودجه داشت و همه این موارد در کمیسیون تلفیق مورد توجه قرار گرفت و اصلاح شد.

قالیباف تصریح کرد: رویکرد ما توجه به معیشت مردم، حذف رانت ها، توجه به تولید و اشتغال، رفع تبعیض و سیاست تک نرخی ارز بود و این سیاست ها در کمیسیون تلفیق بودجه مورد توجه اساسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: متأسفانه دولت تعامل مناسبی با اصلاحات بودجه مجلس که در راستای اصلاح ساختاری بودجه بود، انجام نداد و امروز هم در دفاع از بودجه شاهد این موضوع بودیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دولت هر چه سریعتر اصلاحات لایحه بودجه سال آینده را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =