تمام ساعات نگران تحصیل دانش آموزان هستم

وزیر آموزش و پرورش گفت: تقریباً تمام ساعات نگران هستم و پیگیری می کنم که همه دانش آموزان تحصیل کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از روابط عمومی برنامه «به وقت ایران»، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش شامگاه گذشته در برنامه «به وقت ایران»، اظهار کرد: تقریباً تمام ساعات نگران هستم و پیگیری می کنم که همه دانش آموزان تحصیل کنند.

وی ادامه داد: امروز مسیرهای ارائه خدمات قبلی به دانش‌آموزان بسته شده است اما خدمات از هر طریق دیگر که میسر باشد، ادامه می‌یابد تا اطمینان کسب کنیم همه دانش‌آموزان از آموزش برخوردار هستند.

حاجی‌میرزایی افزود: از همکارانی که به استان‌ها اعزام شدند خواستم از دانش‌آموزان شروع کنند. یک شبکه بسیار گسترده‌ای هستیم؛ یک میلیون معلم و ۱۵ میلیون دانش آموز داریم و آگاهی از این نیروها جز از طریق شبکه پیوندی قوی میسر نخواهد بود؛ در گذشته با حضور دانش آموزان، از وضعیت دانش آموزان آگاه می شد و معلمان و مدیران الان شبانه روزی فعالیت می کنند.

حاجی میرزایی به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب به ذکر خاطراتی از مشرف شدن به محضر امام خمینی (ره) در ایام قبل از پیروزی انقلاب و بعد از آن پرداخت و گفت: در ایام حضور امام در قم ملاقاتی میان پاسداران محافظت کننده از حضرت امام با ایشان انجام شد که من در این دیدار مشرف شدم و سخنرانی کردم. بعد از دیار با امام (ره)، ایشان با نگاهی محبت آمیز به من نگاه کردند و گفتند «موفق باشید.» امروز بعد از گذشت سالیان از آن نگاه و کلام امام گرم هستم.

وی به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب، ارزیابی از گام نخست انقلاب است. در این بیانیه، رهبر معظم انقلاب، بیش از ۴۰ بار از مفهوم جوان استفاده کرده‌اند و از علم و فناوری در بازآرایی استفاده کرده‌اند یعنی این مجموعه عملیاتی که در درون تعلیم و تربیت انجام شده است، بازآرایی شود و مورد تغییراتی متناسب قرار گیرد.

حاجی میرزایی افزود: نهاد تعلیم و تربیت بزرگترین فرصت آینده کشور است و هیچ فرصتی رساتر و اطمینان بخش تر از فرصت نظام تعلیم و تربیت است. آدم ها همانگونه عمل می کنند که می آموزند. پس اگر از به استکبارستیزی و فتح قله های علم و دانش می‌اندیشیم، نقطه عزیمت از نظام تعلیم و تربیت است.

وی با بیان اینکه برای سال های متمادی دانش آموزان را تحت آموزش و پرورش قرار می دهیم، گفت: با جامعه پویا سروکار داریم و گستره تغییرات بسیار زیاد است. باید متناسب با تغییرات، توانمندی های لازم را کسب کنیم. جامعه‌ای که توانایی تغییرات دارد، جامعه پیشرفته و متعالی است و ما به سمت این جامعه حرکت می کنیم.

حاجی میرزایی با بیان اینکه هر ۵ سال باید سند تحول آموزش و پرورش بازنگری شود، گفت: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، آینده پژوهشی و رصد روز تحولات آموزش و پرورش را انجام می‌دهد.

وی درباره کرونا و تداوم آموزش دانش آموزان، اظهار کرد: وقتی کرونا آمد، همه غافلگیر شدیم و مأموریت های ما در معرض مخاطرات جدی قرار گرفت؛ کیفیت و تنوع واکنش ما با تمام دنیا قابل مقایسه است؛ در یک هفته پس از تعطیلی مدارس، مدرسه تلویزیونی را فعال کردیم و از آن روز تا کنون ادامه دارد.

حاجی میرزایی افزود: شبکه شاد را یک ماه بعد از تعطیلات فعال کردیم و به تدریج بر توسعه کمی و کیفی آن افزودیم و ارتباط تعاملی بین معلمان فراهم شد و به تدریج ظرفیت های شاد را توسعه دادیم و برایش آزمون ساز گذاشتیم و محتوای تمام پایه های درسی را توسط معلمان برجسته تولید کردیم و در شاد در دسترس همه دانش آموزان قرار دادیم و شبکه گسیخته خود را از طریق شبکه شاد سامان دادیم چرا با آمدن کرونا، فعالیتمان مثل تسبیحی که نخش پاره می شد، اتفاق شد و اوایل مدارس تعطیل شد.

وی ادامه داد: تعهد ما آموزش همه دانش آموزان جدا از اینکه تبلت دارند یا ندارند، هست؛ یکی از ابزارها که ۷۰ درصد مسأله ما را حل می کند، شاد است؛ یک ابزار دیگر تلویزیون است و شبکه آموزش که ۹۷ درصد پوشش دارد که کمک خوبی است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: به معلمان گفتیم که مهم نیست دانش آموزان از چه وسیله‌ای آموزش می بینند اما باید با آنها در تماس باشید و آموزش آنها را کنترل کنید؛ برای آنها که دسترسی به شاد و تلویزیون هم ندارند، بسته خودآموز تهیه می کنیم. گفتیم که هر دانش آموزی که پارسال ثبت نام کرده بود اما امسال ثبت نام نکرده است، پیگیری کنید که چرا ثبت نام نکرده و تحت پوشش قرار دهید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =