دانشگاه آزاد اسلامی یک اکوسیستم علمی است

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در اهمیت دادن به پژوهش پیشتاز است و در کنار توسعه فعالیت‌های آموزشی، فعالیت‌های پژوهشی خوبی نیز انجام می‌دهد. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی وحدت در مراسم افتتاح صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز در سازمان مرکزی برگزار شد، گفت: نوآوری به صورت ویژه مدنطر سیاست های کلی کشور است که ابزار شرکت‌های نوآوری با سایر شرکت‌های دانش بنیان متفاوت است.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد: در ۲ سال گذشته حدود ۲ هزار و ۵۰۰ بانک‌ وارد سرمایه گذاری در صندوق‌ها و شرکت‌های دانش بنیان و دانش‌های نوآوری شدند.
وی اضافه کرد: صندوق‌های فناوری و پژوهشی یکی از مهم‌ترین صندوق‌های تامین مالی جمعی در کشور هستند و در هر استان یک صندوق پژوهشی وجود دارد.
به گفته وحدت؛ صندوق‌های پژوهشی در ۲ سال گذشته با وجود شرایط اقتصادی سخت کشور، پیشرفت‌های قابل توجهی داشتند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی مطرح کرد: زمانی که تمام کشورهای دنیا درگیر شرایط سخت کرونا بودند، می‌توان با افتخار گفت این صندوق ها پیشرفت قابل توجهی داشنند.
وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در اهمیت دادن به پژوهش پیشتاز است و در کنار توسعه فعالیت‌های آموزشی، فعالیت‌های پژوهشی خوبی نیز انجام می‌دهد. 

وحدت درباره ویژگی‌های صندوق نوآوری و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یک اکوسیستم علمی است که در امر پژوهش موتور محرک این حوزه است. 

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: صندوق نوآوری در این دانشگاه متشکل از دانشجو و استاد است و امیدوارم که واحد دانشگاهی نیز برای توسعه این صندوق گام اساسی بردارند.
وی یادآور شد: ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان وام به طرح تحقیقاتی نوآوری که مورد تایید این صندوق بوده و قصد راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان را داشته باشد، تعلق خواهد گرفت.
انتهای پیام/

کد خبر: 1088545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =