رونمایی از نخستین نمونه قطار ملی مترو

هفته آینده مراسم رونمایی از نخستین «قطار ملی مترو» در قالب رام ۳ واگنه با حضور شهردار تهران و برخی مقامات کشوری صورت می گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سید مناف هاشمی با اعلام مطلب فوق افزود: مطابق ماده ۵۴ قانون برنامه ششم توسعه و طی قراردادی که سال گذشته بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شهرداری تهران منعقد شد، مراحل طراحی و ساخت قطار ملی مترو در دستورکار قرار گرفت.

وی ادامه داد: این امر به منظور تحقق اهداف داخلی سازی صنعت ریلی کشور، با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های داخلی و خصوصاً شرکت‌های دانش بنیان آغاز شده و در حال به سرانجام رسیدن است. صرفه‌جویی ارزی در تولید انبوه واگن‌های داخلی، ایجاد مرکز طراحی و مهندسی ریلی، افزایش سطح اشتغال شرکت‌های دانش بنیان مرتبط با این زمینه و کاهش ۲۰ درصدی قیمت تمام شده ساخت واگن مترو، از جمله مهمترین ثمرات پروژه طراحی و ساخت قطار ملی مترو به شمار می‌آید؛ پروژه‌ای که طی آن سهم ۲۶ درصدی ساخت قطعات و تجهیزات قطارهای مترو توسط شرکت‌های داخلی به ۸۵ درصد افزایش خواهد یافت.

به گفته وی ایجاد ۲۵ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم، به ظرفیت کامل رسیدن ۵ شرکت واگن سازی داخلی و فعال شدن ۲۵۰ شرکت داخلی در زمینه تأمین مواد اولیه و قطعه ساز صنعت ریلی کشور از جمله دیگر دستاوردهای این پروژه ملی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =