حضرت فاطمه (س) الگویی کامل و فراتر از جنسیت است

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با تأکید بر اینکه حضرت فاطمه (س) الگویی کامل و فراتر از جنسیت است، گفت: وجود انسان کامل چه زن، چه مرد به گونه ای است که برای انسان های دیگر، موجب هدایت، رشد و تکامل بوده و رفتار و تفکر او، برای هر انسانی قابل بهره برداری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، انسیه ماهینی رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در مراسم بزرگداشت ولادت ام ابیها حضرت فاطمه ( س) و روز مادر با تبریک این مناسبت فرخنده اظهار کرد: ولادت سرتاسر سعادت صدیقه طاهره، والاترین روز برای انتخاب روز زن است.

ماهینی با اشاره به کلام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند: اگر روزی باید روز زن باشد، چه روزی والاتر و افتخارآمیزتر از روز ولادت با سعادت فاطمه زهرا (س)، عنوان کرد: هیچ کمالی از کمالات وجودی برای انسان، مشروط به مذکر بودن او نیست، همان طور که مؤنث بودن او نیز مانع دریافت هیچ کمالی نخواهد بود.

این مسئول با تأکید بر اینکه تبلور شخصیت و هویت انسانی به عوامل گوناگونی از جمله امکان تاثیرگذاری در عرصه های مختلف وابسته است، یادآور شد: مسئله مهمی که در خصوص با الگوگیری از حضرت زهرا(س) به خوبی به آن پرداخته نشده این است که، بسیاری از افراد گمان می کنند حضرت زهرا (س)  الگویی صرفا برای زنان است در حالی که فاطمه زهرا به عنوان یک انسان کامل الگو برای همگان است.

عضو هیأت علمی واحد بوشهر افزود:  وقتی قرآن، حضرت رسول (س) را به عنوان الگو برای ما معرفی می کند، ایشان را الگو برای مردان نمی داند چرا که الگو گیری در اموری چون صبر، توکل، خدامحوری و غیره جنسیت مطرح نیست.

ماهینی با اشاره کلام حضرت ولی عصر (عج) که فرمودند: الگو و اسوه‌ی‌ نیکوی من دختر فرستاده خدا (فاطمه زهرا «سلام الله علیها») است، تصریح کرد: باتوجه به این حدیث شریف امام زمان حضرت فاطمه (س) را الگوی خویش قرار می دهند با اینکه ایشان قطب عالم امکان هستند و حجت خداوند بر زمین.

این استاد دانشگاه ادامه داد: خصوصیاتی چون حجاب، حیا، تبعیت از همسر، تربیت فرزند، دفاع از حق و مبارزه سرسختانه با ظلم و ظالمان نمونه هائی از صفات بارز آن حضرت هستند که می توانند در مسیر زندگی رهنمون حیات ما باشند.

 این مراسم با برگزاری مسابقه و برنامه ورزشی و اهدا گل و هدایا به بانوان واحد بوشهر همراه بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1088586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =