آموزش کودک‌یاری به دختران/ افزایش مدیران زن در آموزش و پرورش

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان از افزایش مدیران زن از 5 درصد به بیش از 20 درصد خبر داد و گفت: مراسم روز زن و اختتامیه جشنواره «دختران- خانواده- گذر از کرونا»در مرقد حضرت امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، فرحناز مینایی‌پور اظهار کرد: پرداختن به موضوع زن یک نیاز واقعی در جامعه است.

وی ادامه داد: در آموزش‌ و پرورش، زنان بیشترین مسؤولیت را در حوزه آموزشی و اداری دارند بنابراین موضوع شرایط ایجاب می‌کند تا زمینه‌های لازم برای ارتقای دانش و مهارت‌های زنان فراهم شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان با بیان اینکه نیمی از دانش‌آموزان را دختران تشکیل می‌دهند، گفت: با توجه به نقش آنان در توسعه و تعالی کشور، برنامه‌ریزی مناسب برای آنها، سرمایه‌گذاری بهینه‌ای برای آینده محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: امور زنان وزارت آموزش‌ و پرورش در راستای برقراری عدالت جنسیتی در دسترسی زنان و دختران به فرصت‌ها و امکانات تلاش دارد، با استناد به اسناد بالادستی ضمن فراهم کردن شرایط برای خلاقیت‌ها، ضعف‌ها و محرومیت‌ها را شناسایی کند و با ارائه راهکارهای منطقی افق تازه‌ای را به روی زنان بگشاید.

مینایی‌پور ادامه داد: دستیابی به‌نظام آموزش‌وپرورش مبتنی بر تفاوت‌های جنسیتی، محرومیت‌زدایی، بسترسازی مناسب برای توسعه شایستگی و افزایش نقش‌آفرینی دختران، برقراری عدالت جنسیتی در دسترسی دختران و زنان به امکانات، توان‌افزایی و ارتقای شغلی زنان فرهنگی و توجه دادن برنامه ریزان به موضوع حساسیت به جنسیت در آموزش‌وپرورش ازجمله اهداف امور زنان است.

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در امور زنان، الگوسازی و تعمیق باورهای دانش آموزان، گسترش عدالت آموزشی به‌ویژه در مناطق محروم، افزایش نرخ باسوادی دختران، ارتقای نشاط دختران، افزایش حس مسؤولیت، توانمندافزایی زنان و تحکیم بنیاد خانواده را از سیاست‌های امور بانوان دانست و تصریح کرد: آموزش سواد زندگی با رویکرد طراحی مسیر خوب زیستن، آموزش مهارت کودک‌یاری به دانش آموزان و برگزاری جشنواره «دختران- خانواده- گذر از کرونا» ازجمله عملکردهای امور بانوان در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و قانون برنامه ششم توسعه است.

وی افزود: ایجاد بانک اطلاعات زنان شاغل، برگزاری دوره‌های ضمن خدمت، برگزاری نشست‌های علمی تخصصی و توان‌افزایی و آموزش افزایش مهارت گفت‌وگو ویژه زنان فرهنگیان از دیگر فعالیت‌های این واحد در راستای مصوبات شورای عالی اداری است.

مینایی پور خاطرنشان کرد: بیش از 9 هزار و 500 اثر در جشنواره " دختران- خانواده- گذر از کرونا " از دانش آموزان دریافت شده است که در رشته‌های عکاسی، فیلم کوتاه و بلند و آثار بین‌الملل است.

وی گفت: آیین اختتامیه جشنواره " دختران- خانواده- گذر از کرونا " و روز زن فردا در مرقد حضرت امام خمینی ( ره ) و با حضور خانم ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور، حاجی میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش و حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسن خمینی تولیت آستان حضرت امام ( ره ) روز پنجشنبه 16 بهمن‌ماه برگزار و از آثار برگزیده در این جشنواره تجلیل می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص بازماندگان از تحصیل دختران دانش‌آموز اظهار کرد: در دوره ابتدایی ۹۷درصد، متوسطه اول ۹۲ درصد و متوسطه دوم ۸۰ درصد تا سال قبل پوشش تحصیلی دختران را داشتیم اما احتمال می‌رود که در شرایط کرونایی آمار بازماندگان از تحصیل افزایش یابد.

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در امور زنان از بروز شکاف دیجیتالی  بین دختران و پسران در دوره کرونایی خبر داد و افزود: در فراهم کردن امکانات لازم برای استفاده از آموزش‌های مجازی، خانواده‌ها باید دختران را در اولویت قرار دهند.

وی در پاسخ به سؤالی دیگر اظهار کرد: آمار ۵ درصدی مدیریت زنان در دستگاه‌های اجرایی در ابتدای دولت یازدهم امروز به بیش از 20 درصد رسیده است به‌طوری‌که یک معاون وزیر، دو مدیرکل آموزش‌وپرورش استان، ۲۵رئیس منطقه و تعدادی از معاونان مدیران کل در سطح کشور را زنان تشکیل می‌دهند لذا خوشبختانه رشد خوبی را در به‌کارگیری مدیران زن شاهد هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =