استفاده بهینه از ظرفیت های علمی و فرهنگی استادان و نخبگان علمی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استفاده از ظرفیت علمی و فرهنگی استادان و نخبگان علمی کشور را فرصتی برای هم اندیشی، گسترش ارتباطات و هم افزایی در حوزه تولیدات و دستاوردهای پژوهشی دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، احسان کامرانی  که در جمع روسای واحد های دانشگاهی استان هرمزگان در جلسه  «فرهنگ هم اندیشی و  استفاده بهینه از ظرفیت های علمی»  در دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس سخن می گفت، با بیان اینکه تعامل سازنده میان دانشگاه ها و هم اندیشی اساتید در راستای هم افزایی و تولید علم می تواند نتایج رضایت بخشد داشته باشد افزود: با رشد تکنولوژی  و سرعت ارتباطات و اطلاعات جهان به یک دهکده کوچکی مبدل شده که بدون توجه به نقش تعاملات علمی ، ارتباطات تنگاتنگ و همگام شدن با سرعت تکنولوژی نمی توان به نتیجه مطلوب دست یافت.

وی یادآوری کرد: نقش تولید علم نیز در این فرایند نیز باید در سایه هم افزایی، تعاملات تیمی و ارتباطات فردی  در سایه تحقیق، پژوهش و تلاش و با به اشتراک گذاری داده ها با سایر پژوهشگران  محقق شود. 

رئیس دانشگاه آزاد بندرعباس ظرفیت های بالقوه و بالفعل دانشگاه های استان را خوب ارزیابی کرد و تاکید نمود: باید از با تلاش، ممارست و حرکت جهادی ظرفیت های بالقوه را به بالفعل تبدیل نماییم و از ظرفیت های بالفعل نیز بتوانیم  نتیجه مطلوبی را عاید جامعه نماییم.

کامرانی تشکیل اندیشکده های مشترک در بین دانشگاه ها را یکی از راههای ایجاد تعاملات بیشتر و موثر تر خواند و بیان کرد: تشکیل اندیشکده های مختلف با کارگروه های متفاوت و تحقیق و پژوهش بر روی ظرفیت ها موجود و مغفول مانده در همه حوزه های می تواند راهکارهای خوبی را برای توسعه علمی و پژوهشی رقم بزند.

وی شعار زدگی را یکی ار آفات مهم پیشرفت دانست و تاکید کرد تنها راه پیشرفت و رسیدن به توسعه همه جانبه ، عملیاتی کردن و پرداختن به شعائر علمی و به نتیجه رساندن این مهم است که بدون توجه به آن ، هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان یادآوری کرد، استفاده مطلوب از ظرفیت های علمی استادان، فرهیختگان و صاحبان ایده و فن  در کنار تعاملات سازنده ، تشریک مساعی ، تلاش ، انجام و تمرین کار تیمی  تنها  راهکار برون رفت از وضعیت کنونی است که این مهم تنها با همت تک تک ما محقق می شود .

این جلسه با ابراز نظر روسای سایر دانشگاه ها ادامه یافت و مقرر شد تا نظران سازنده، جمع بندی  و در جلسات بعد پیگیری و عملیاتی شود.

کد خبر: 1088647

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =