راه‌اندازی مرکز تحقیق و توسعه استان در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: مرکز تحقیق و توسعه (R&D) استان در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، ناصر حمیدی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و از بخش‌های مختلف شرکت صنایع سیمگون(SMG) تولید کننده قطعات سری تراش و قطعات مغزی شیرهای کلاسیک بازدید و با مدیران این شرکت دیدار و گفت و گو کردند.

حمیدی در این بازدید با تأکید بر اهمیت ارتباط صنایع و دانشگاه، گفت: سرمایه های مختلف کشور اعم از شرکت ها، کارخانه‌ها و دانشگاه ها باید در مسیر پیشرفت کشور حرکت کنند.

وی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در طول 28 سال فعالیت خود در حوزه های مختلف پیشرو بوده و در حوزه رباتیک، اقدامات و دستاوردهای ارزشمندی داشته است. سیاست جدید این دانشگاه ورود به صنایع به عنوان یک واحد فناور و همکار است تا بتوانیم مثمرثمر بوده و محصول تولید کنیم.

حمیدی با بیان اینکه یکی از برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، راه اندازی مرکز تحقیق و توسعه R&D (Research and Development) استان قزوین تا پایان سال جاری است، افزود: قصد داریم کل R&D استان را در یک مجموعه گردهم آوریم تا همه صنایع بتوانند با مبنای فکری دانشگاهی، مشکلات موجود را حل و خدمات خود را عرضه کنند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین با اشاره به ظرفیت های این دانشگاه از نظر نیروی انسانی، خاطرنشان کرد: بیش از 200 عضو هیأت علمی در واحد قزوین و 150 عضو هیأت علمی در واحد تاکستان فعال هستند که باید با ساماندهی این پتانسیل ها، ثروت تولید کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقرار شرکت های دانش بنیان مختلف در مرکز فناوری و نوآوری سینتک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، اظهار داشت: از ظرفیت های این شرکت ها می توانیم بیشتر بهره ببریم و از جوانان خلاق و خوش فکر، برای پیشرفت کشور استفاده کنیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در پایان گفت: ما با اتکا به ظرفیت های بالای خود در حوزه نرم افزار، بازاریابی، امکانات و به خصوص نیروی انسانی، آماده ایجاد همکاری با صنایع مختلف هستیم و امیدواریم اهتمام ویژه ای برای راه اندازی مرکز تحقیق و توسعه (R&D) استان وجود داشته باشد که قطعاً مزایای بسیار خوبی برای کشور به همراه خواهد داشت.

مرتضی محمودی مدیرعامل و مدیر کارخانه صنایع سیمگون نیز در این جلسه با استقبال از ارتباط گیری بیشتر با دانشگاه ها، اظهار داشت: امیدوارم همکاری های خوبی با دانشگاه آزاد اسلامی قزوین داشته باشیم تا برای کشور اتفاقات خوبی رقم بخورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088720

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =