پاسخگوی نیاز دانشجو نباشیم دانشگاه دیگری را انتخاب می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: در شرایط کنونی دانشجو در صورتی دانشگاه آزاد اسلامی را انتخاب می‌کند که پاسخگوی نیازهای او باشد. با درک این مساله، دانشگاه آزاد اسلامی رویکرد دانشگاه معرفت بنیان، کارآفرین و فناور را در پیش گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)،  اسحاق رسولی در نشست هماهنگی معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی این استان گفت: دانشگاه باید الگوساز باشد و بهترین الگوهای فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی برای جامعه از سوی دانشگاه‌ها ارائه شود.

وی ادامه داد: پسوند اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی، رسالت این دانشگاه در حوزه فرهنگی را بسیار سنگین کرده است؛ اما متاسفانه تاکنون آنگونه که باید و شاید به آن پرداخته نشده است و اسلامی بودن  دانشگاه در تصور مردم شکل مطلوبی ندارد.

رسولی افزود: در حالی که دانشگاه آزاد از بدو تاسیس تاثیرگذاری فرهنگی  داشته است؛ اما این مشکل از ابتدای تشکیل دانشگاه بوده که تصویر خوبی در ذهن مردم از نظر فرهنگی شکل نگرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل ریشه این مساله را در عدم توجه به افکار عمومی و خواسته‌های مردم دانست و ادامه داد: در گذشته با وجود کنکور و ماندن جوانان در پشت در دانشگاه، به نوعی چنین احساس می‌شد که آنها به دانشگاه نیاز دارند و آنها باید خودشان را با دانشگاه در هر صورتی که هست سازگار سازند اما دانشگاه چنین احساسی نداشت که خودش را با نیازهای آنها سازگار کند. برای همین افکارسنجی صورت نمی‌گرفت. در حالی که اگر افکارسنجی انجام می‌شد و خواسته‌های مردم مد نظر قرار می‌گرفت یک تصویرسازی خوبی در ذهن مردم به وجود می‌آمد و باعث ارتقای جایگاه اجتماعی دانشگاه نیز می‌شد.

 وی با اشاره به خالی ماندن صندلی در دانشگاه‌های دولتی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی دانشجو در صورتی دانشگاه آزاد اسلامی را انتخاب می‌کند که پاسخگوی نیازهای او باشد. با درک این مساله، دانشگاه آزاد اسلامی رویکرد دانشگاه معرفت بنیان، کارآفرین و فناور را در پیش گرفته است.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی ارزش‌های محوری در این رویکرد جدید را معنویت گرایی، برکت افزایی، مساله گرایی و نوآوری برشمرد.

این مقام مسئول ادامه داد:  همه بخش‌های دانشگاه و همه مدیران و اعضای دانشگاه باید ارزش‌های فوق را در برنامه‌های خود مد نظر قرار دهند و به آن متعهد باشند. ممکن است حتی کاری فرهنگی بدون معنویت باشد. لذا تلاش کنیم همه کارهای معنویت و برکت به همراه داشته باشد. همچنین مسائل اولویت‌دار را در حوزه فرهنگی مورد توجه قرار دهیم و اینکه دقت داشته باشیم، نسل جدید در حوزه فرهنگی هم گرایش به نوآوری دارند و کار کلیشه‌ای با اقبال مواجه نمی‌شود.

رسولی معاونان و مدیران فرهنگی واحدهای استان را دغدغه مندان فرهنگی جامعه دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک ظرفیت علمی و فرهنگی عظیمی هست که باید در  تعالی فرهنگی جامعه و بهبود زندگی مادی و معنوی مردم نقش پر رنگی داشته باشد. و تداعی مساله گرایی ، نوآوری و کیفیت را داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088739

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =