تجلیل از 9 استاد و کارمند پیشکسوت زن در واحد شهرکرد

همزمان با هفته بزرگداشت مقام زن به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی و شورای زنان فرهیخته و با حضور هیأت رئیسه از 9 استاد و کارمند پیشکسوت زن دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد تجلیل شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته بزرگداشت مقام زن گفت: در 42 سالی که از انقلاب پرشکوه اسلامی می گذرد، زن جایگاه ویژه ای کسب کرده است.

ابراهیم رحیمی افزود: امروزه زنان، پا به پای مردان، سکوهای بلند در مسائل اقتصادی، آموزشی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را کسب کرده ­اند.

وی بیان کرد: صداقت و کم توقعی از ویژگی های منحصر به فرد زنان است. زن، کانون اصلی و پایگاه عشق­ورزی، ایثار و عطوفت به همگان است.

رحیمی ضمن تشکر از کارمندان و استادان زن دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، تصریح کرد: به علت شیوع ویروس کرونا، سال گذشته سال متفاوتی از نظر آموزشی بود؛ ولی با تکیه بر خداوند متعال و تلاش همه کارمندان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، مخصوصا کارمندان و استادان خانم، این دوران با سرافرازی پشت سر گذاشته شد؛ به طوری که دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از بهترین دانشگاه ها در سطح کشور معرفی شد.

مسئول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری هم در این نشست، ضمن تبریک ایام دهه ی فجر و روز مادر و روز زن گفت: خداوند در باب نبی مکرم اسلام (ص) می فرماید: رسول خدا برای شما اسوه ی حسنه است. این آیه چراغی به نام الگوگیری را برای مسلمانان روشن می کند.

حجت الاسلام رضا قاسمی نژاد افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) در روایتی می فرمایند: فاطمه (س)، پاره تن من است، نور چشم، ثمره قلب و جان من است. یعنی فاطمه و پیامبر هیچ تفاوتی با هم ندارند.

وی بیان کرد: از این آیه و روایت نتیجه می گیریم که همه باید از حضرت زهرا (س) الگو بگیریم؛ چرا که قرآن به صراحت، پیامبر (ص) را الگو معرفی می کند و پیامبر (ص) هم به صراحت حضرت زهرا (س) را الگو معرفی می کند.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد تصریح کرد: تمام اولیاء و انبیاء در امام زمان (عج)، جمع هستند و امام زمان (عج) می فرمایند: الگوی من حضرت فاطمه (س) است. حضرت زهرا (س) الگوی جامع انسان کامل است.

حجت الاسلام قاسمی نژاد خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با تلاش بانوانی به پیروزی رسید که فرزندانی حسین ­وار تربیت کردند. هر کجا عدالت و فضیلتی دیده می شود به برکت بانوانی است که الگویشان حضرت زهرا (س) است.

وی عنوان کرد: هر چقدر جامعه به سمت و سوی روش و منش حضرت زهرا (س) حرکت کند، کارآمدتر خواهد بود و خانواده ها به سمت آرامش حرکت خواهند کرد که یکی از دغدغه های حضرت فاطمه (س) آرامش در خانواده بود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد هم با تبریک روز زن گفت: مهمترین سرمایه ی هر کشور، نیروی انسانی آن کشور است که 50 در صد این نیرو خانم ها هستند. همان طور که آقایان در زمینه های مختلف نقش آفرینی می کنند، زن ها هم می توانند و گاهی نقش زنان بسیار پررنگ تر از مردان است.

 محمد قاسمی افزود: مادرها از توانایی خارق العاده ای برخوردار هستند. یک مادر در خانه مدیر، معلم، آشپز و حتی خدمتکار است و حضورشان در خانه باعث آرامش است.

وی بیان کرد: خانم ها در محیط کار همانند محیط خانه موفق هستند. هر کس از ایمان، تقوا، فضایل اخلاقی، انسانی و الهی بیشتری برخوردار باشد، جایگاهش بالاتر و والاتر است و جنسیت ملاک برتری نیست.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد تصریح کرد: شخصیت زن، انسان ساز است. به فرموده امام خمینی (ره) زن یک انسان و مربی بزرگ است، همان طور که قرآن انسان ساز است، زن هم انسان ساز است. اگر زن ها از ملت ها گرفته شوند، ملت ها به شکست می رسند.

محمد قاسمی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی فرزندان موفق هستند، از تلاش مادر است. زن ها در طول 42 سالی که از انقلاب می گذرد، در تمام حوزه های تحصیلی، شغلی، فرهنگی و اجتماعی پیشرفت کرده اند.

در پایان این برنامه از استادان پیشکسوت فرشته خدابنده، منور مجدزاده، فیروزه سقایی و بتول نادری و عزت میرزاییان، اشرف فرج زاده، گل افروز بهرامی و مژگان علیرضایی به عنوان کارمندان پیشکسوت دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد تجلیل شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1088754

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =