کلینیک‌های پژوهشی میزبان دانشجویان محقق/ 9 نشریه علمی احیا شدند

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ۹ نشریه علمی که در حالت کما بودند احیا شدند و به چاپ دستاوردهای علمی پژوهشگران می‌پردازند همچنین دانشجویان تحصیلات تکمیلی در کلینیک‌های پژوهشی به فعالیت‌های پژوهشی مشغول هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جواد علمایی در مراسم بزرگداشت ایام الله دهه فجر که صبح امروز در کتابخانه دکتر حبیبی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، گفت: از ابتدای تشکیل معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه ۲ موضوع جدی در حوزه تحول و کارآمدی پیگیری شد که با وجود افق توسعه‌ای دانشگاه و تثبیت شرایط استاندارد برای ساماندهی امور آموزشی و پژوهشی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ۱۰ کمیته تخصصی در شورای تحول دانشگاه فعالیت دارند که تدوین آیین‌نامه‌های آموزشی و پژوهشی وظیفه این شوراست و در این مدت تدوین ۶ پیش‌نویس تحولی و ۸۵ جلسه دوجانبه با اعضای هیئت علمی از دستاوردهای شورای تحول بوده است.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه  ادامه داد: کفایت علمی در دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشجویان دکتری یکی از تصمیمات تحولی دانشگاه بود که با جدیت دکتر طهرانچی، دستاوردهای مطلوبی داشت چون دانشجویان دکتری در حضور یک گروه تخصصی، بدون جانبداری و در محیط کاملا علمی پیش دفاع می‌کنند که این موضوع آورده مالی برای دانشگاه نداشت چون برطبق بخشنامه جدید پیش دفاع و دفاع از رساله‌های دکتری، دانشجو ۳ ترم بعد از پیش دفاع از معافیت‌های شهریه‌ای بهره‌مند می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۰۸ دانشجو در مرحله پیش دفاع از موضوع خود دفاع کردند، افزود: موفقیت ۷۰ درصدی این دانشجویان دستاورد مهمی بود که در ارتقای کفایت علمی و تحولی دانشجویان تاثیرگذار است.

علمایی با تشریح دستاوردهای حوزه پژوهشی معاونت علوم و مهندسی دانشگاه، افزود: ۹ نشریه علمی که در حالت کما بودند احیا شدند و به چاپ دستاوردهای علمی پژوهشگران می‌پردازند همچنین دانشجویان تحصیلات تکمیلی در کلینیک‌های پژوهشی به فعالیت‌های پژوهشی مشغول هستند.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه تشریح کرد: یکی از عوامل افزایش تعداد دانشجو در سال جاری، مدیریت و آمایش رشته‌های آموزشی بود که ۳ رشته دکترای تخصصی در حوزه کشاورزی، برای احیای رشته‌های کشاورزی ایجاد شد همچنین پنج نظام موضوع مختلف در زمینه کشاورزی راه‌اندازی شده است.

علمایی گفت: در حوزه آموزشی، استان های مختلف ماموریت‌محور می‌شوند و قرار است بخشی از اقدامات علمی و پژوهشی به استان‌ها واگذار شود و نتایج در سازمان مرکزی و کمیته‌های تحولی تدوین شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کلاس‌های عملی و آزمایشگاهی دانشجویان با رعایت شیوه‌نامه و پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و برخلاف بسیاری از دانشگاه‌های دولتی، آموزش‌های عملی دانشجویان هرگز تعطیل نشد هم چنین در روزهای گذشته آزمون جامع دکتری در ۱۰ منطقه آمایشی با موفقیت برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =