وظیفه مسئولان ایجاد فضایی برای کنشگری مردم است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: وظیفه مسئولان کشوری ایجاد فضایی برای کنشگری مردم در زمینه‌های مختلف از جمله فرهنگ است. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرزاد جهان‌بین در مراسم بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که صبح امروز در واحد علوم و تحقیقات و با حضور مجازی روسای واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور برگزار شد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه تمدن‌ساز است. هدف کلی انقلاب اسلامی ایجاد تمدن نوین اسلامی است و این دانشگاه در راستای اهداف انقلاب فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: مکتبی و مردمی بودن از ویژگی‌های انقلاب اسلامی است. امام راحل اجازه ندادند انقلاب درگیر مکتب‌های مختلف شود و از این مکاتب سمت و سو بگیرد و از مردمی و اسلامی بودن، منحرف شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بر این اساس، وظیفه مسئولان، ایجاد فضایی برای کنشگری مردم در زمینه‌های مختلف از جمله فرهنگ از پایگاه اسلام ناب است. 

جهان‌بین با بیان اینکه برای تحقق دانشگاه تمدن ساز نیازمند تحول در نوع نگاه به فرهنگ و نگاه به مردم هستیم گفت:  باید در کنار این تحول زیرساخت ها و بسترهای نقش آفرینی مردم فراهم شود. 

وی ادامه داد:بنده در این هفت ماه ۲۱ سفر استانی انجام دادم و ۸ هزار نفرساعت با گروههای مختلف موثر در فرهنگ دانشگاه گفت و گو داشتم و مهم ترین وظیفه ما شناسایی و زمینه سازی برای بروز و ظهور معادن انسانی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه واژه ها سخن می گویند به پرتکرارترین واژگان در این سفرها اشاره کرد و گفت:پرهیز از تصدی گری، مدیریت فرهنگ، اقطاب اثرگذار، اسلام ناب، مولفه های کلیدی، مردمی کردن، صنایع خلاق فرهنگی، تربیت در فرآیند، فعالیت‌های کم هزینه و پر بازده، کارنامه فرهنگی، شبکه‌سازی، نسبت قالب، محتوی و قطب و... از جمله واژگان کلیدی بوده و تلاش کردیم متناسب با این مفاهیم زیساخت ها و بسترهای لازم را فراهم کنیم.

جهان‌بین افزود: در حوزه فرهنگ، باغبانی فرهنگ باید صورت بگیرد و مانند باغبان هر لحظه علایم داشبوردی برای رشد را چک کنیم و موانع را رفع و مقتضیات را فراهم کنیم. آن وقت در این باغ، تنوع زیبایی ساز را شاهد خواهیم بود. 

جهان‌بین در پایان تاکید کرد: مسئولان نباید به فرهنگ  به عنوان فعالیت فرهنگی نگاه کنند بلکه به عنوان زیربنای همه تحولات در جامعه باید در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =