12 تفاهم‌نامه بین شتاب‌دهنده‌ها و دانشگاه در یکسال گذشته منعقد شد

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ۱۲ تفاهم‌ میان شتاب‌دهنده‌ها و دانشگاه آزاد اسلامی در یک سال گذشته امضا شده است. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در مراسم بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که صبح امروز دانشگاه آزاد اسلامی  واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، گفت: در یک سال گذشته توسعه و گسترش اقتصاد دانش‌بنیان در دستور کار فعالیت‌های معاونت تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است. 

وی ادامه داد: برنامه کلان پنج ساله معاونت فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد فناوری‌های جدید و نوآور با توجه به حوزه فناوری کشاورزی در راس امور این معاونت قرار دارد.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰ سرای نوآوری بر اساس طرح آمایش سرزمینی در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می‌کنند. همچنین آیین‌نامه حمایت از فعالیت‌های فناورانه اعضای هیئت علمی،  تدوین و جلسات در این خصوص برگزار شد. البته جلسه آخر با حضور ۷۰۰ نفر از مدیران پژوهش و فناوری و مسئولان مرتبط و به‌صورت آنلاین بود. ۱۲ تفاهم‌ میان شتاب‌دهنده‌ها و دانشگاه آزاد اسلامی در یک سال گذشته امضا شده است. 

فیروزآبادی ادامه داد:  اکنون  دانشگاه آزاد اسلامی با کمک دانشجویان و استادان خود به موتور محرک فناوری کشور تبدیل شده است. 

وی بیان کرد:  نظام رتبه‌بندی مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی برای اولین بار تدوین شد و ارزیابی و امتیازدهی انجام خواهد شد. 

رئیس شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر  کارها و فعالیت‌های معاونت تحقیقات  این دانشگاه  در یک سال گذشته بوده است. 

رئیس شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: ایجاد آزمایشگاه و کارگاه مرکزی در واحدهای دانشگاهی و درآمدزایی از آن‌ها بر اساس آیین‌نامه یکی از اقدامات موثر در حوزه شبکه پژوهشی دانشگاه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد:  قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی با مبلغ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان با وزارت نفت امضا شده  تا دانشگاه آزاد اسلامی در ارتباط با صنعت نقش آفرین و مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =