محتوا سازی رشته‌های تحصیلی براساس نیاز صنعت

قائم ‌مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از محتوا سازی سی درصد رشته ها ی تحصیلی این دانشگاه براساس نیازمندی صنعت خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، وحید ضرغامی قائم ‌مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در بازید میدانی  از سایت صنعتی شرکت پتروشیمی اروند و  فارابی و در نشست مشترک با مدیر عامل این شرکت با اعلام این خبر افزود : سی درصد محتوای رشته ها براساس نیازمندی صنعت، تغییر می یابد.

وی تاکید کرد: در این رویکرد محتوای درسی رشته ها  در اختیار حوزه صنعت قرار می گیرد تا تغییرات مورد نیاز را براساس نیاز خود انجام دهند.

ضرغامی با اشاره به اینکه واحد دانشگاهی اصفهان این طرح را پیاده کرده و توانسته  ۵۰۰ دانشجو را نیز جذب نماید، هدف از اینکار را آموزش و تربیت دانشجویان ورزیده، متخصص و توانمند  اعلام کرد.

قائم‌مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سخنان خود، پویش، پایش و رویش را سه رویکرد مهم  دانشگاه آزاد اسلامی  در حوزه فناوری اعلام کرد و به تشریح این رویکردها پرداخت.

وی محتوا سازی رشته های تحصیلی و تهیه پایان نامه ها براساس نیاز صنعت را نمونه ای از  رویکرد پویش دانشگاه خواند و در توضیح رویکرد پایش گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دارای ظرفیت های زیادی است با یک مجموعه ای توانمند، متخصص و متعهد که می تواند چالش و مسایل جامعه و بویژه صنایع را مورد ارزیابی و پایش قرار دهد و برای آنها راه حلهای عملیاتی ارایه کند.

ضرغامی رویکرد رویش را از مهمترین رویکرهای دانشگاه دانست و با بیان این مطلب که در  ارتباط دانشگاه و صنعت، دانشگاه همیشه  دنبال ارتباط مستقیم و گرفتن پروژه بوده است گفت: در طرح رویش به دنبال ایجاد پلتفرم  و سبد همکاری های مشترک بین دانشگاه و صنعت هستیم.

وی افزود:  حرکت دانشگاه به سمت تولید کالاهای دانشی و ارزش افزوده ضروری است تا منجر به ایجاد  شرکتهای مشترک بین دانشگاه و صنعت شود.

 رئیس پور مدیرکل ایجاد و توسعه آموزش های فناوری و خلاقیت دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست، با تصریح به اینکه آمده ایم که بگوییم اجازه بدهید ما هم در این بازی فناورانه کمک شما در صنعت پتروشیمی باشیم گفت: همکاری متقابل دانشگاه و صنعت علاوه بر کاهش هزینه ها منجر به تولید و درآمد زایی می شود.

نشان زاده مدیر عامل  شرکت پتروشیمی اروند نیز در این نشست با بیان این مطلب که سال هاست  افتخار همکاری با واحد ماهشهر را دارد گفت: شاید مهمترین مشکل ارتباط  بین صنعت و  دانشگاه،   تقدم و تأخر علم و صنعت  است که  سبب عدم هماهنگی بوده است.

وی با تصریح به اینکه صنعت پتروشیمی، صنعتی با  ارز آوری خاص بوده که میانگین ۸ تا ۱۲ میلیارد دلار در صنعت پتروشیمی می تواند موتور محرکه اقتصاد باشد اظهار داشت: در حال حاضر با دانشگاه های شریف، علم و صنعت، فردوسی و امیرکبیر در تمام حوزه‌ها در حال فعالیت و کار کردن هستیم.

وی تاکید کرد :دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل در دسترس بودن در سطح منطقه، قابلیت این را دارد که بتوان از توانمندی های آن استفاده شود.

مدیر عامل  شرکت پتروشیمی اروند از آمادگی این شرکت برای همکاری متقابل با دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت مشکلات و نواقص صنعت  پتروشیمی  را می توان در قالب پروژه های دانشجویی و یا طرح های پژوهشی  مطرح و راهکارهای زود بازده و بلند مدت جهت اجرا ارایه کرد.

نشان زاده از دانشگاه آزاد اسلامی خواست تا از طریق شرکت های دانش بنیان خود با  هلدینگ های پتروشیمی وارد مذاکره شود تا همکاری های آنها افزایش یابد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1088786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =