۳ پرونده ای که دادگاه لاهه در خصوص جنایات تل آویو ورود پیدا میکند

دادگاه کیفری بین المللی (لاهه) در سایه تصمیم اخیر خود، ۳ موضوع را در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینی‌ها بررسی خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از سما، رسانه‌های خبری گزارش دادند که دادگاه لاهه با تأیید صلاحیت خود مبنی بر رسیدگی قضایی به جنایات صورت گرفته در اراضی اشغالی فلسطین، احتمالاً ۳ موضوع را در این خصوص بررسی خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، دادگاه لاهه قرار است ۳ موضوع را در تحقیقات قضایی خود علیه مقامات رژیم صهیونیستی بررسی کند؛ جنایات جنگی ارتش رژیم صهیونیستی در جریان جنگ علیه غزه در سال ۲۰۱۴، جنایات ارتش رژیم صهیونیستی علیه تظاهرات کنندگان فلسطینی در جریان راهپیمایی‌های بازگشت در سال ۲۰۱۸ و شهرک سازی های این رژیم در مناطق فلسطینی در کرانه باختری و مصادره اراضی آنها برای ساخت مجتمع‌های مسکونی.

روز گذشته نیز داوود شهاب عضو ارشد جنبش «جهاد اسلامی» فلسطین با اشاره به رأی اخیر دادگاه «لاهه» تأکید کرد: زمان محاکمه و مجازات سران رژیم صهیونیستی فرا رسیده است.

گفتنی است، دادگاه بین المللی کیفری لاهه جمعه شب به صلاحیت خود برای رسیدگی به پرونده اراضی اشغالی فلسطین رأی داد. دادگاه لاهه رأیی صادر کرده است که به موجب آن، صلاحیت رسیدگی قضایی به جنایات صورت گرفته در اراضی اشغالی فلسطین به آن واگذار می‌شود. این اقدام زمینه را برای انجام تحقیقات احتمالی درباره این اراضی مهیا می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =