خیز کرونا در سی‌سخت

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: به احتمال فراوان شاهد گسترش کرونا در روزهای آینده در سی‌سخت به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی خواهیم بود.

به  گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، وقوع زلزله در سی‌سخت استان کهگیلویه و بویر احمد با اینکه تلفات جانی به همراه نداشت، منجر به آسیب رساند به منازل مسکونی مردم شد. در حال حاضر شرایط مردم با وجود سرمای شدید هوا و بیماری کرونا چندان مناسب نیست.

علی معنوی در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره وضعیت گسترش ویروس کرونا بین مردم زلزله‌زده شهر سی‌سخت استان کهگیلویه و بویر احمد بیان کرد: اکثر خانه‌های مسکونی این شهر ویران شده است، مردم بی‌خانمان و دچار مشکلات روانی مانند افسردگی و اضطراب شده‌اند. در نتیجه متاسفانه بیماری کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اولویت اول مردم سی‌سخت قرار ندارد.

وی با بیان اینکه به احتمال فراوان شاهد خیز گسترش کرونا در روزهای آینده در سی‌سخت خواهیم بود، گفت: زمانیکه مردم زلزله زده پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی را رعایت نکنند، احتمال گسترس این ویروس در سی‌سخت وجود دارد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج درباره اقدامات گروه‌های جهادی بر مقابله با بیماری کرونا بین مردم زلزله‌زده ادامه مطرح کرد: بیمارانی که مبتلا یا مشکوک به بیماری کرونا هستند توسط پزشکان شناسایی و از سایر خانوارها جدا می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت تیم‌های جهادی مستقر در سی‌سخت مطرح کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از زمان وقوع زلزله تیم‌های جهادی سلامت شامل دانشجویان سال آخر پزشکی(انترن) را به منطقه اعزام کرد. این تیم‌های جهادی فعالیت خود را محدود به درمان آسیب‌های ناشی از این حادثه نکردند تا مشکلات درمانی مردم منطقه را حل کنند.

معنوی اضافه کرد: گروه‌های جهادی سلامت به صورت روزانه نیز از ساعت 8 صبح تا 17 بعد از ظهر در بیمارستان صحرایی سی‌سخت حاضر بوده و به ویزیت مردم می‌پردازند. 

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در حوزه سلامت مردم دچار مشکل خاصی نیستند، گفت: حدود 50 نفر از مردم در حادثه وقوع زلزله آسیب دیده‌اند که به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال یافتند و به صورت سرپایی درمان شدند.

وی با اشاره به فعالیت تیم‌های جهادی مستقر در سی‌سخت مطرح کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از زمان وقوع زلزله، تیم‌های جهادی سلامت متشکل از دکتر، ماما و پرستار را به منطقه اعزام کرد. این تیم‌های جهادی فعالیت خود را محدود به درمان آسیب‌ها و بیماری‌های ناشی این حادثه کردند تا مشکلات درمانی مردم منطقه را حل کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =