طرحی که درآمدزا نباشد قابل حمایت هم نیست

رئیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل داشتن واحدهای برون‌مرزی ظرفیت صادرات محصولات دانش‌بنیان را دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، چند روز گذشته صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی با  هدف حمایت مالی از طرح‌های دانش بنیان دانشجویان و استادان این دانشگاه افتتاح شد. این دانشگاه با توجه به داشتن واحدهای برون مرزی، ظرفیت مناسبی برای صادرات محصولات دانش بنیان به کشورهای همسایه یا حتی اروپایی را دارد. 

عسکری غلام‌زاده در گفت‌وگو با ایسکانیوز  با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی چهار واحد برون مرزی در کشورهای انگلستان، امارات متحده عربی، سوریه و افغانستان دارد، گفت: این واحدهای برون مرزی پتانسیل بسیار مناسبی برای  فعالیت‌های بین‌المللی و تعامل با همسایگان را فراهم می‌کنند.

وی درباره صادر کردن محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان زیر مجموعه صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی به کشورهای همسایه عنوان کرد: این صندوق با هدف تعامل با کشورهای همسایه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال انجام هماهنگی‌های لازم است چراکه می‌توان از ظرفیت‌های برون مرزی این دانشگاه استفاده بهینه کرد.                        

رئیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در صادرات فناوری، خدمات و محصولات دانش‌بنیان اقدامات ساختاری مناسبی انجام داده که در آینده نیز رسانه‌ای خواهد شد. همچنین این دانشگاه ظرفیت لازم برای گسترس این صادرات را در اختیار دارد.

وی درباره ورود بخش‌های دولتی مانند بانک‌ها در حوزه فناوری و نوآوری عنوان کرد: بانک‌ها از نظر سرمایه‌گذاری بسیار قوی و همچنین دارای پیشینه پژوهش و فناوری طولانی هستند. ما نیز در تلاش هستیم تا همکاری مناسب و هم‌افزایی بین صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی و شبکه بانکی اتفاق بیفتد. 

به گفته غلام‌زاده، صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی و شبکه بانکی قصد دارند با هدف حمایت حداکثری از حوزه فناوری و دانش‌بنیان، منابع و ظرفیت‌های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

رئیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به گرنت فناوری گفت: ما صرفا به ایده و طرح پژوهشی دانشجویان اکتفا نخواهیم کرد و تامین مالی را انجام نمی‌دهیم بلکه تجاری‌بودن طرح نیز دارای اولویت است.

وی افزود: صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل اینکه نهاد مالی است، سود دهی طرح‌ها برایش مهم است. ایده‌ای که بازار فروش، میزان درآمدزایی و سود دهی آن مشخص نباشد، قابل حمایت 100‌درصد این صندوق نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088860

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =