تداوم نقض آتش‌بس «الحدیده» توسط سعودی/ سکوت جامعه جهانی

جنبش «أنصارالله» یمن با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که عربستان سعودی همچنان به نقض گسترده آتش‌بس در استان «الحدیده» ادامه می‌دهد و جامعه جهانی نیز در قبال این موضوع سکوت پیشه می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از المسیره؛ جنبش «أنصارالله» یمن بیانیه‌ای را در خصوص تداوم نقض آتش بس استان «الحدیده» توسط ائتلاف متجاوز سعودی به سرکردگی عربستان، منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، این جنبش در بیانیه خود آورده است: عربستان سعودی و ائتلاف تحت رهبری آن در یمن همچنان به نقض گسترده آتش بس در استان الحدیده ادامه می‌دهند و تاکنون کوچک‌ترین پایبندی به این آتش بس نداشته‌اند.

جنبش انصارالله در ادامه بیانیه خود تأکید کرده است: عربستان سعودی نه تنها استان الحدیده را هدف حملات هوایی گسترده قرار می‌دهد بلکه هواپیماهای جاسوسی آن نیز به صورت مداوم در حال پرواز بر فراز آسمان این استان هستند. این درحالی است که جامعه جهانی در قبال اقدامات سعودی‌ها سکوت پیشه می‌کند.

این جنبش همچنین در بیانیه خود یادآور شده است: افزون بر استان الحدیده در دیگر استان‌ها نیز سعودی‌ها به حملات خود ادامه می‌دهند و در آخرین مورد نیز چندین مرتبه استان‌های «صعده» و «مأرب» را هدف سنگین‌ترین حملات هوایی قرار دادند.

گفتنی است، از زمان برقراری آتش بس الحدیده در چارچوب توافق «استکهلم»، عربستان سعودی هیچ پایبندی به این آتش بس نداشته است. علیرغم اعتراضات گسترده یمنی‌ها به عدم پایبندی ریاض به آتش بس الحدیده، اما سازمان ملل تاکنون هیچ اقدامی را برای متوقف ساختن تجاوزگری‌های سعودی انجام نداده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =