مصونیت جریان آرمان‌گرایی و آرمان‌خواهی‌ دانشجویان در محیط دانشگاه

مدیرکل تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: عامل مصونیت‌بخش و مقابله‌کننده با انحرافات در دو جریان آرمانگرایی و آرمان‌خواهی‌ دانشجو در مسیر علم و تحقیق دانشگاه خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، محمد روزبهانی صبح امروز با حضور بر مزار معراج‌الشهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در مراسم معارفه نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیئت نظارت بر تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد که در سالن شهید سلیمانی برگزار شد با تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: تشکل خوب یعنی یک جمع دانشجویی هدفمند و البته آزاد و مستقل و یکی از مقدمات شکل‌گیری تشکل‌ها در انتخاب مسیر ذیل قوانین، آزاداندیشی است و به قول رهبری خطرپذیری و خستگی‌ناپذیری یک جوان با امید، ابتکار و صراحت برای اداره جامعه و عناصر سازنده بوده است.

وی با تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری ادامه داد: دانشجو می‌تواند در جریان دانشگاه تحول ایجاد کند و در این راستا به دو جریان حیاتی احتیاج است، نخست جریان علم و تحقیق و دوم جریان آرمانگرایی و آرمان‌خواهی‌ است.

مدیرکل تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: این دانشجو است که می‌تواند آرمانگرایی کرده و وضعیت موجود و مطلوب را رقم بزند.

روزبهانی بر این فرمایش مقام معظم رهبری که فرموده‌اند «جنبش دانشجویی در مقاطع مختلف می‌تواند با حضور دانشجویان مؤمن و متعهد در لحظه‌های حساس، فضا را در مسیر صحیح اصلاح کند»، تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: به گفته مقام معظم رهبری آینده در اختیار جوانان و متعلق به آنهاست و هرکسی که به آینده کشور علاقه‌مند است، ناگزیر باید به جوان‌ها کمک کند تا بتوانند آینده را به بهترین وجه ممکن کنند.

ایجاد هر تشکل رسمی و غیررسمی دانشجویی می‌تواند گره‌گشای مشکلات جامعه و به‌ویژه دانشگاه باشد

مدیرکل تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: ایجاد هر تشکل رسمی و غیررسمی دانشجویی با توجه به انرژی، روحیه و انگیزه جوانان دانشجو می‌تواند گره‌گشای مشکلات جامعه و به‌ویژه دانشگاه باشد.

روزبهانی بیان کرد: وظیفه ماست که از این تشکل‌ها حمایت کنیم و تشکل‌ها حرف دانشجویان را به ما منتقل می‌کنند که می‌تواند موجب تأثیرگذاری در تصمیمات شده و راهگشای مشکلات دانشگاه باشند.

این مقام مسئول توضیح داد: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، پیشبرد تمدن ایران اسلامی در ۴۰ سال دوم را بر دوش مردم تعریف کرده‌اند و مردم در دانشگاه مانند دانشجویان و استادان هستند و مردم برای اینکه فعالیت داشته باشند، ابتدا باید سازماندهی بشوند که یکی از راه‌ها وجود این تشکل‌های دانشجویی است.

وی با اشاره به اصلی‌ترین نکات مورد برداشت از این بیانیه، یادآور شد: این بیانیه از مردم خواسته است تا وارد میدان اسلامی شوند و این تشکل‌ها هستند که باید به میدان حل واقعی و صحیح مسائل گام بگذارند.

مدیرکل تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با قدردانی از تلاش‌های مرحوم حجت‌الاسلام طباطبایی گفت: حضور محمدرضا دهقان‌بنادکی با توجه به تعامل خوب جبهه فرهنگی دانشجویان و حمایت مسئولان این دانشگاه موجب تحول در فعالیت‌های دانشجویی شده و تأثیر مثبتی نیز در فضای علمی و پژوهشی دانشگاه خواهد داشت.

روزبهانی درباره تأثیر شیوع کرونا بر فعالیت تشکل‌ها اظهار کرد: تشکل‌ها باید از فضای مجازی برای فعالیت‌هایشان استفاده کنند و حداقل انسجام اعضای فعلی خودشان را حفظ کنند و اگر این فضا ایجاد نشود، تشکل‌ها از هم می‌پاشند.

وی درباره زنده‌ماندن روح تشکل‌ها و انسجام و تبیین تشکل‌ها عنوان کرد: برای اینکه به‌طور دائم مخاطب جدید جذب کنند و خودشان را به دانشجویان عرضه کنند، باید عضوگیری مشخصی را داشته باشند.

 در این مراسم از خدمات مرحوم حجت‌الاسلام احمد طباطبایی در قالب لوح سپاس در دوره مدیریت و نمایندگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیئت نظارت بر تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد تجلیل و محمدرضا ابراهیمی‌بنادکی به‌عنوان نماینده جدید رئیس دانشگاه معرفی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088913

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =