رشد ۴۰۰ درصدی جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ۵ میلیون دانشجوی خارجی در دانشگاه های جهان در حال تحصیل هستند که سهم دانشگاه آزاد اسلامی از این تعداد محدود است، امسال شاهد رشد ۴۰۰ درصدی جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی بودیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه معاونت بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی و شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام به منظور بهره‌مندی از دانش و تجارب متقابل بین دانشگاه ها و مراکز علمی، آموزشی، فناوری در عرصه مجازی و تبادل استاد و دانشجو، به امضای علاءالدین بروجردی معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی و کریم نجفی برزگر دبیرکل شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام رسید.

بروجردی در ابتدای نشست امضای این تفاهم‌نامه، با تبریک دهه مبارک فجر گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور شاخص، موضوع احیای تمدن اسلامی را به عنوان سیاست راهبردی خود دنبال کرده و روز به روز در راستای پیاده‌سازی این نگرش و بینش که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است، پیشرفت می کند.

وی با بیان اینکه ایران علیرغم تحریم های ظالمانه و محدودیت های اعمال‌شده از سوی آمریکا و اروپا، پیشرفت و تحولات مهمی در حوزه علم و فناوری داشته است، تصریح کرد: غرب به دنبال محدود کردن ایران در عرصه های علمی است، اما با سیاست های راهبردی جمهوری اسلامی ایران و اقتدار و صلابت مقام معظم رهبری، توانسته‌ایم در علوم روز دنیا ازجمله دانش هسته‌ای، فناوری نانو، هوا و فضا و... موفق عمل کنیم.

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه صحنه رقابت فشرده و جدی برای جذب دانشجو در سطح جهانی به وجود آمده است، گفت: ۵ میلیون دانشجوی خارجی در دانشگاه های جهان در حال تحصیل هستند که سهم دانشگاه آزاد اسلامی از این تعداد محدود است، اما در مقایسه با دانشگاه های کشور، در جایگاه قابل قبولی قرار دارد به طوری که امسال شاهد رشد ۴۰۰ درصدی جذب دانشجوی خارجی بودیم.

بروجردی خاطرنشان کرد: همه تلاش معاونت بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه‌ریزی دقیق برای دانشجویان غیرایرانی در حال تحصیل در این دانشگاه است که ان‌شاءالله بتوانیم این مسئولیت سنگین را با موفقیت به انجام برسانیم. امیدوارم امضای تفاهم‌نامه همکاری با شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام، منشأ خیر و فصل جدیدی از همکاری های بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی باشد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1088936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =