برای مردم معیشت مهمتر از سلامت است

معاون شهردار تهران گفت: نظرسنجی ها حاکی از این است که بیش از نیمی از مردم معیشت برایشان از سلامت مهمتر بوده و یک سوم مردم گفته بودند، مجبوریم در شرایط کرونا سر کار برویم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ محمدرضا جوادی یگانه در نشست خبری معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به تشریح فعالیت‌های یکساله این معاونت پرداخت و گفت: دوگانه معیشت و سلامت با شیوع کرونا بسیار جدی شده و شهرداری هم مشکلات مادی متعددی داشته است، اما تلاش شده براساس رویکرد تهران شهری برای همه به سمت شهر انسان محور پیش برویم و تعبیر ما این است که مردم غیر کار و خرید به ویژه در محلات حضور داشته باشند.

وی افزود: از درخواست‌های اصلی مردم عدالت اجتماعی است و در حوزه اجتماعی ۳۵۲ محله تهران ما حضور داریم.

جوادی یگانه با اشاره به ایده مردم محوری معاونت اجتماعی گفت: ما رقیب دیگر نهادها نیستیم و در مساجد، اصناف و هیئات ورودی نداشتیم و تلاشمان بر همراهی بوده است و در محرم امسال با اصناف و مساجد کار کردیم و در موضوع کرونا تاکیدمان بر همکاری بوده است.

وی گفت: برخلاف نقد موجود در خصوص کم کاری شهرداری در ایام محرم، اقدامات شهرداری بسیار زیاد بود اما به دلیل عدم حضور مردم دیده نشد.

معاون شهردار تهران گفت: آموزش‌های گسترده‌ای از ابتدای شیوع کرونا، در فضای شهر با تبلیغات شهری آغاز کردیم و در نوروز چون نتوانسیم نوروز گاه را برگزار کنیم به سمت اجرای برنامه نوروزخانه رفتیم و برنامه‌های هنری به صورت مجازی برگزار شد.

جوادی یگانه با اشاره به انجام ۱۰ نظرسنجی درخصوص کرونا گفت: میزان اعتماد به اخبار صداوسیما، عملکرد و دولت و شهرداری مداوم سنجیده شد.

معاون شهردار تهران گفت: بیش از نیمی از مردم معیشت برایشان از سلامت مهمتر بوده و یک سوم مردم گفته بودند مجبوریم سر کار برویم.

وی افزود: درس گرفتن از تجربه ناموفق محله هرندی در دستور کار قرار گرفته و به سمت نوعی دیگری از مقابله پیش می بریم.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران، درخصوص دهه فجر نیز گفت: مشخصه اصلی گرامیداشت روز پیروزی انقلاب اسلامی برگزاری راهپیمایی است و امسال به دلیل شرایط کرونایی به خودرو پیمایی و موتور پیمایی تغییر تبدیل شده است.

وی افزود: شهرداری برای گرامیداشت این روز در هر محله یک کوچه به نام کوچه انقلاب معرفی می‌کند و در مناطق به اجرای سرود و نمایش و مساجد شاخص حدود ۴۰ مسجد در دهه فجر سخنرانی داشتیم و همکاری و حمایت از جشنواره فیلم و تئاتر فجر
همراهی و همکاری سپاه تهران از میدان امام حسین تا آزادی حرکت خودروها هر منطقه ۲ غرفه دارد.

جوادی یگانه همچنین از اجرای ویدیومپینگ و نورپردازی پل طبیعت و برج میلاد خبر داد و گفت: برای روز ۲۲ بهمن تعداد زیادی پرچم خریده شده تا بر حس تعلق خاطر میهن پرستی کمک کند.

معاون شهردار تهران درخصوص به خطر افتادن معیشت سازمانهای فرهنگی و اصناف و مشاغل هنری و گردشگری شهرداری در ایام کرونا ابراز داشت: تلاش کرده‌ایم با توجه به مصوبه شورا به صورت قانونی از این سازمان‌ها و اصناف حمایت کنیم.

وی افزود: حمایت شهرداری از جشنواره فیلم فجر بخشی اش به منظور کمک به برج میلاد بوده است.

جوادی یگانه ادامه داد: مساله سازمان ورزش با وجود ردیف جبران ورزش با برج میلاد متفاوت است. مساله اصلی برج میلاد که از ابتدای سال ۹۸ خودگردان بوده و خدمات گردشگری به ۲۰ درصد رسیده و در تنگنا است در ماههای اخیر مساله جدی حقوقی داریم.

وی درخصوص دستفروشی مترو نیز گفت: بیش از نیمی از مردم با دستفروشی مترو مخالف اند اما با برخورد هم مخالف اند، چون این مساله مثل کودک کار محصول فقر است.
و این افراد راهی برای تامین معاش ندارند، بنای ما تفاهم رسیدن در این زمینه است.

جوادی یگانه افزود: اخیراً جلسه‌ای در این باره با دستفروشان داشته است،
درباره زباله گردی هم با پیمانکاران صحبت کردیم.

وی درخصوص نطرسنجی های صورت گرفته در ایام کرونا گفت: این نظرسنجی‌ها را ایسپا با نمونه آماری هزار نفره انجام می‌دهد و سوالات کلی پرسیده می‌شود.

معاون شهردار درخصوص تصمیمگیری درباره املاک واگذار شده توضیح داد: بندی در قانون شهرداری وجود دارد که می‌گوید، شهرداری می‌تواند بهره برداری از املاک خود را به فعالیت‌های عام المنفعه اختصاص دهد و چون شورا هرگونه واگذاری املاک را با مصوبه شورا مجاز دانسته است، و به این ترتیب املاکی که واگذار شده‌اند فهرست شدند و آنهایی که بهره برداری عام المنفعه داشتند، معرفی شدند و متنظریم شورا تصمیم بگیرد.

وی درخصوص کمپین مقابله با کار کودک و خروجی‌های آن گفت: زباله گردی پیامد ناخواسته مخزن‌های سطح شهر بود که با اصلاح مدیریت پسماند نیمی از مخزن‌ها تا خرداد ۱۴۰۰ جمع می‌شود. بخش دیگر این معضل مربوط با کمک دیدبانان سلامت محلات و گزارش‌های مردمی، چون بنای مقابله با پیمانکار است در برخی مناطق تهران برخورد با پیمانکار بوده است.

معاون شهردار تهران درخصوص وضعیت گرمخانه‌ها در زمان کرونا، گفت: این مجموعه‌ها منظم است و سطح بهداشت در این مراکز بالاست.

وی گفت: بنای شهرداری در افشای عدد نیست اما آمار قابل توجهی از مرگ و میر در گرمخانه‌ها نداشته‌ایم آماری از مرگ و میر کرونایی نداشته‌ایم.

جوادی یگانه درخصوص وضعیت موتورسوارها در شهر تهران و تجاوز به پیاده راههای تهران گفت: شهر برای عبور عابر پیاده فراهم شود،

وی کمپین‌های تغییر رفتار انتظاری که از مردم در اپارتمان نشینی و موتورسواری داریم روشن است و نشانه ان تغییر رفتار است.

جوادی یگانه درباره رویداد تهران ۱۴۰۰ گفت: تمرکز فعالیت‌های تهران ۱۴۰۰ محدود به اقدامات فرهنگی اجتماعی نیست، تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی تحت عنوان تهران ۱۴۰۰ بوده و مجموعه اقدامات و مدیریت شهری با رویکرد فرهنگی اجتماعی خواهد بود.

معاون شهردار تهران با اشاره به برگزاری کمپین‌های متعدد فرهنگسازی همچون آپارتمان نشینی، شهر دوستدار کودک و محلات دوستدار کودک گفت: اگر تهران قرار است شهری برای همه باشد مقدماتی دارد که یکی از آنها امن تر کردن شهر برای زنان است که به صورت پایلوت در منطقه ۱۰ اجرا شده و همه فضاهای غیر محصور، غیر محصور شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =