۲هزار کارت بانکی فعال در درگاه‌های قمار اینترنتی باطل شدند

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: با همکاری قوه قضائیه بیش از ۲ هزار کارت بانکی که در مراکز قمار استفاده می‌شد، شناسایی و باطل شده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از بانک مرکزی؛ عبدالناصر همتی در آئین رونمایی از پروژه پرداخت موبایلی مبتنی بر EMV گفت: خوشبختانه با تلاش‌های همکاران بخش فناوری‌های نوین بانک مرکزی و شرکت خدمات انفورماتیک موفق شدیم این خدمت نوین را در شرایط تحریمی و در زمانی که به دلیل شیوع کرونا رعایت نکات بهداشتی اهمیت یافته است، اجرایی کنیم.

رئیس شورای پول و اعتبار بانک‌ها و PSP ها را به حضور در رقابت برای ارائه این فناوری فراخواند و گفت: طبیعتاً این خدمت، راحتی وامنیت مناسبی را دراختیار مردم قرار خواهد داد و مردم هم به استفاده از خدمات بانک‌ها و موسساتی که این خدمت را ارائه می‌کنندگرایش بیشتری خواهند داشت.

همتی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی در برخورد با جرم و پولشویی بسیار جدی است، افزود: در زمینه امنیت زیرساخت‌ها اقدامات خوبی انجام شده است و بانک مرکزی در مبارزه با شرط بندی و قمار نیز دستاوردهای خوبی داشته است.

وی تصریح کرد: با همکاری قوه قضائیه بیش از ۲ هزار کارت بانکی که در مراکز قمار استفاده می‌شد، شناسایی و باطل شده‌اند. همچنین ۵۰۰ هزار کارت و حساب بانکی نیز شناسایی شده که قرار است در سه مرحله اخطار، هشدار و پیگیری قضائی با دارندگانحساب‌ها برخورد شود.

همتی با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار نفر در شبکه پرداخت نظام بانکی کشور فعال هستند، گفت: خدمت نوینی که امروز رونمایی می‌شود حاصل دسترنج این افراد طی سال‌ها تلاش، به ویژه در دوران تحریم است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =