عملکرد مالی دانشگاه آزاد اسلامی شفاف است/ مغایرت درخواست نمایندگان مجلس با قانون اساسی

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: درحال حاضر تمامی فعالیت‌های مالی دانشگاه آزاد اسلامی شفاف است و شرکت مفید راهبر و هیئت امنای دانشگاه بر آن نظارت کامل دارند.

احمد حیدری سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به نامه ۲۱ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کمیسیون تلفیق درباره شفافیت عملکرد مالی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: این طرح از سوی برخی نمایندگان در مجلس شورای اسلامی پیگیری شده است زیرا احساس کرده‌اند که دانشگاه آزاد اسلامی نیاز به شفافیت بیشتری در زمینه مسائل مالی دارد.

حیدری ادامه داد: صحبتی که با برخی از نمایندگان امضا کننده این طرح داشتیم، پی بردیم که آن‌ها با امضای طرح مخالف بوده‌اند؛ به گفته این نمایندگان، آن چیزی که طراحان این طرح گفته‌ بودند با آن چیزی که در متن و نوشته طرح آمده تفاوت داشته است و به همین دلیل با آن مخالفت کرده‌اند. به طور کلی طراحان این طرح به دنبال این بودند که نهادهایی مانند دیوان محاسبات و سازمان حسابرسی، بر فعالیت‌های مالی دانشگاه آزاد اسلامی نظارت داشته باشد.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که هیئت امنا به طور کامل بر عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی نظارت دارد، تصریح کرد: علاوه بر هیئت امنا، شرکت حسابرسی «مفید راهبر» بر فعالیت‌های مالی دانشگاه آزاد اسلامی به طور کامل و دقیق نظارت دارد.

وی اضافه کرد: براساس قانون اساسی و مصوبات مجلس شورای اسلامی، دیوان محاسبات بر دستگاه‌هایی می‌تواند نظارت داشته باشد که از بودجه عمومی دولتی استفاده کنند و یا به عناوین مختلف از آن کمک بگیرند. دانشگاه آزاد اسلامی نه تنها از هیچ بودجه دولتی استفاده نمی‌کند، بلکه هیچ گونه کمک مالی از دولت دریافت نمی‌کند؛ به همین دلیل، این طرح مجلس شورای اسلامی با قانون اساسی مغایرت دارد.

حیدری گفت: به نمایندگان تاکید کردم که اگر بر مکانیزم نظارتی هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی بر فعالیت‌های این دانشگاه به عنوان یکی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ایرادی وارد است، باید از طریق مجاری قانونی دیگری اقدام شود. البته در این میان قانون نانوشته‌ای وجود دارد و در آن تصریح شده هرآنچه شورای انقلاب فرهنگی به آن ورود کند، دیگر مجلس به آن ورود پیدا نمی کند و بالعکس هرآنچه مجلس به آن ورود کند، شورای انقلاب فرهنگی به آن ورود نخواهد کرد.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: درحال حاضر تمامی فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی شفاف است و شرکت مفید راهبر و هیئت امنای دانشگاه بر آن نظارت کامل دارند. در مصوبه شورای انقلاب فرهنگی و آیین نامه دانشگاه آزاد اسلامی به طور شفاف بر نحوه نظارت عملکرد دانشگاه آزاد تاکید شده است. اگر نکته‌ای در این زمینه وجود دارد، باید از طریق مجاری قانونی که همان شورای عالی انقلاب فرهنگی است، پیگیری شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089040

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =