بیشتر مدارس پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند

متاسفانه بیشتر مدارس کشور به طور ویژه مناطق محروم، پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود در نتیجه بازگشایی مدارس تنها باعث به خطر افتادن سلامت دانش آموزان را باعث  خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،مهدی بهلولی در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره چند دستگی آموزش در مدارس کشور بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر نظام آموزشی به دسته‌های مختلفی از جمله حضوری، غیر حضوری و اختیاری تبدیل شده است که این موضوع باعث تفاوت آموزش بین دانش آموزان در شهرها و استان‌های مختلف  شده است.

وی با بیان اینکه نظام آموزش و پرورش دچار سردرگمی شده است، گفت: برخی مدارس استان تهران در ابتدای سال تحصیلی حضوری بودند و بعد از آن به صورت غیر حضوری شد و در نهایت حضور یا حضور نداشتن دانش آموزان منوط بر تصمیم و اختیار والدین شد.   

کارشناس آموزش و پرورش ادامه داد: دوگانگی تصمیم گیری تنها به مسئولان وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی مقابله با کرونا معطوف نبوده و والدین نیز دچار این مشکل هستند.  یک دست نبودن تصمیمات والدین نیز به این چند دستگی آموزش تاثیر گذاشته است. همچنین این موضوع بر نحوه آموزش معمان نیز اثر گذار بوده و آنها نیز نمی‌دانند سر کلاس‌های درس حضوری یا سامانه شاد(آموزش آنلاین) چگونه هماهنگی ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: باتوجه به طولانی شدن دوران کرونایی در کشور و جهان بهتر بود مسئولان آموزش غیر حضوری را تا انتهای سال تحصیلی جاری ادامه می‌دادند.

بهلولی با انتقاد از تصمیمات مسئولان آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس مطرح کرد: بازگشایی مدارس یک تصمیم کاملا سیاسی بوده چرا که برخی از مسئولان تنها می‌خواستند نشان دهند که مدارس در ایران نیز دایر است و در این خصوص از کشورهای اروپایی و آمریکا عقب نیستند.

این کارشناس آموزشی با اشاره به اینکه حفظ جان و سلامت دانش آموزان و خانواده‌های آنها نسبت به آموزش با اهمیت‌تر است، گفت: متاسفانه بیشتر مدارس کشور به طور ویژه مناطق محروم، پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود در نتیجه بازگشایی مدارس تنها باعث به خطر افتادن سلامت دانش آموزان را باعث  خواهد شد.

وی با بیان اینکه آمار دقیقی از تعداد دانش آموزان مبتلا به کرونا در کشور وجود ندارد، گفت: هیچ مسئولی از وزارت آموزش و پرورش حاضر نیست مسئولیت خطرات حضوری شدن مدارس را بپذیرد. همچنین این وزارت خانه حاضر نیست زیر ساخت‌های بهداشتی در تمامی مدارس را فراهم کند.

آموزش حضوری را نسبت به آموزش مجازی تاثیرگذارتر دانست و گفت: آموزش حضوری برای مقاطع تحصیلی ابتدایی مناسب‌تر است ولی مسئولان حق ندارند صرف مسائل سیاسی، دانش آموزان را به مدارس روانه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =