در مسیر مبارزه‌ با فساد از هیچ حاشیه‌ای باک نداریم

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه رویکردقوه قضاییه مبارزه با فساد در همه سطوح است، گفت: در مسیر مبارزه‌ با فساد از هیچ حاشیه‌ای باک نداریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن درویشیان در شورای قضائی استان گلستان با تبریک ایام‌الله دهه فجر، یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی را «استقرار عدالت» دانست و گفت: مردم در انقلاب اسلامی به دنبال استقرار عدالت در بخش‌های مختلف و حوزه‌های گوناگون بودند که مصداق بارز آن در قوه قضائیه است. به همین جهت این دستگاه، عدلیه نیز خوانده می‌شود. امروز هم در دوره تحولی قوه قضائیه، مردم انتظار بسیار متفاوتی نسبت به گذشته در خصوص تحقق عدالت در عرصه‌های مختلف دارند. اقبال مردم از اقدامات قوه قضائیه به‌ویژه در حوزه مبارزه با فساد مؤید این موضوع است.

عضو شورای عالی قوه قضائیه افزود: رویکرد قوه قضائیه مبارزه جدی با همه سطوح فساد است و طبق بیانات رئیس قوه قضائیه در این مسیر باکی از هیچ حاشیه‌ای نداریم و این مأموریت جدی بخش‌های مختلف قوه قضائیه تا زمانی که فسادی وجود داشته باشد است. چراکه فساد، نقطه مقابل عدالت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان با اشاره به اینکه بخش قابل‌توجهی از برخورد با فساد، متوجه بسترهای فسادزا است، تصریح کرد: بخش زیادی از اصلاح زمینه‌هایی که منجر به فساد می‌شود متوجه قوه مجریه و بخشی متوجه مجلس شورای اسلامی است که لازم است قوانینی که بسترساز فساد است اصلاح شود یا در حوزه‌هایی که خلأ قانونی داریم، قوانینی وضع شود که از فساد جلوگیری شود.

وی گفت: بخشی از برخورد با فساد در حوزه «پیشگیری» و همچنین در حوزه «برخورد» با قوه قضائیه است. اما امروز مردم انتظار دارند که در بخشی از کارهایی که اساساً بر عهده قوه مجریه است، از باب حقوق عامه و پیشگیری، قوه قضائیه وارد شود.

عضو شورای عالی قوه قضائیه تصریح کرد: امروز ما شاهد حمایت جدی قوه قضائیه از تولید و سرمایه‌گذاری هستیم. چراکه حمایت از بخش تولید و سرمایه‌گذاری یکی از اولویت‌های ما است. به گونه‌ای که رئیس قوه قضائیه و مسئولان عالی قوه در سفرهای استانی به‌صورت مستمر از واحدهای تولیدی بازدید کرده و در جلسات کارآفرینان و تولیدکنندگان حضور یافته و رفع مشکلات حوزه تولید را در دستور کار قرار می‌دهند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: یکی از الزامات موفقیت قوه قضائیه در هماهنگی، همکاری و هم‌افزایی توان‌هایی است که در قوه قضائیه وجود دارد. وی ادامه داد: موضوع دیگری که باید حتماً در دستگاه قضائی به آن توجه ویژه شود، بحث حفظ کرامت انسانی در برخورد با مردم است که مورد تأکید رئیس قوه قضائیه است. علی‌رغم اینکه کار در دستگاه قضائی زیاد است، اما شنیدن حرف مردم ولو ناحق مورد تأکید است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =