آماده‌ام واکسن کرونا را تزریق کنم/ افتتاح اکثر سدها حاصل برجام است

رئیس‌جمهور گفت: به دوستان گفتم آماده هستم اولین فردی باشم که این واکسن به بدنم تزریق شود تا مردم بدانند اگر ما چیزی را اعلام می‌کنیم به آن ایمان و اعتقاد داریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ حجت الاسلام حسن روحانی صبح امروز (سه شنبه) همزمان با آغاز واکسیناسیون سراسری علیه بیماری کرونا خطاب به سعید نمکی وزیر بهداشت، اظهار داشت: آقای دکتر نمکی! از زحماتی که در طول این یک سال بر دوش شما و مدافعان سلامت بوده است بسیار تشکر می‌کنم. خوشحال هستیم که امروز در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی واکسیناسیون سراسری را آغاز می‌کنیم.

وی عنوان کرد: از اینکه فرزند عزیز و گرامی شما اولین کسی است که واکسن را تزریق می‌کند پیامی برای همه مردم عزیز است که همه مسئولین کشور و همه ما بدون استثنا، اگر واکسنی را اعلام می‌کنیم و وزارت بهداشت تأیید می‌کند، برای آن آماده هستیم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: دیشب به دوستان گفتم خود من آماده هستم اولین فردی باشم که این واکسن به بدنم تزریق شود زیرا مردم بدانند اگر ما چیزی را اعلام می‌کنیم به آن ایمان و اعتقاد داریم. اینکه واکسن به فرزند عزیز و جوان شما تزریق شد از این مهمتر است که می‌گفتید واکسن به خود من تزریق شود. معمولاً آدم فرزند عزیز و جوان خود را بیشتر از جانش دوست دارد. بنابراین اینکه عزیزتر از جان خود را در معرض دید عموم قرار دادید تا اولین واکسن به او تزریق شود را به جنابعالی، خانواده شما و فرزند عزیزتان تبریک می گویم.

روحانی افزود: به همه مردم ایران و مدافعان سلامت برای این پیوستگی، همدلی، همبستگی و آمادگی برای ایثار و فداکاری در همه زمینه‌ها تبریک می‌گویم.

وی در ادامه گفت: کار قشنگی بود که وزیر بهداشت ما آن کسی که از خودش برایش عزیزتر است، یعنی فرزندش را برای استفاده از واکسن انتخاب کرد.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: مردم مطمئن باشند اگر واکسنی وارد کشور می‌شود، همه مسئولین به آن اعتماد دارند.

روحانی گفت: امیدوارم این اقدام باعث سلامتی همه کسانی شود که از این واکسن و سایر واکسن‌های وارداتی و داخلی استفاده می‌کنند تا ما بتوانیم در برابر کووید -۱۹ اقدام مهمی انجام دهیم.

وی در ادامه، در مراسم افتتاح طرح‌های ملی وزارت نیرو، خاطرنشان کرد: خبر خوشی که داده شد مبنی بر اینکه ۳ سد دیگر در دست اجرا و تکمیل است و یکی از آنها در این دولت و دو سد دیگر در دولت بعد به افتتاح می‌رسد. اما آماری که برای فارس داده شد تقریباً برای کل کشور هم صادق است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: در انقلاب اسلامی، تعداد سدها ۱۰ برابر شده و در کل کشور نیز همین است. ۱۹ سد در ابتدای انقلاب داشتیم که امروز به ۱۹۰ سد رسیده است. بنابراین مردم عزیز بدانند در این انقلاب، ۱۰ برابر کل رژیم گذشته در ایران سدسازی شده است. این یکی از خدماتی است که جوانان برومند انقلابی، مهندسین، کارگران و مدیران ما توانستند آن را به ثمر برسانند.

روحانی پس از افتتاح پروژه ها، گفت: خوشحال هستم که در این ایام بسیار پر برکت و مبارک شاهد افتتاح های متنوع و هر روزه در سراسر کشور هستیم.  امروز، افتتاح بسیار مهمی داشتیم مبنی بر آغاز واکسیناسیون در کشور که وزیر بهداشت و درمان با اقدام بسیار خوبی واکسیناسیون را از فرزند دانشجوی خود آغاز کرد تا مردم بدانند که اگر اقدامی در زمینه مقابله با «کووید» می شود، بر مبنای برنامه های حساب شده، علمی و تخصصی انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه مهمترین مسأله برای ما جان و سلامت مردم است، افزود: همه مسئولین کشور آماده هستند هر جایی که احساس دغدغه و خطر می شود پیشگام باشند تا همه بدانند برنامه ای بی حساب و بی مطالعه برای مردم مدنظر قرار نگرفته است. حالا تعجب می کنم که این خارج نشین ها از امروز به بعد چه دارند؟ آنها مدت زیادی بود می گفتند چند کشور واکسیناسیون را شروع کردند، چرا ایران شروع نکرده است؟ حالا که شروع کردیم آن بندگان خدا چه کنند؟ دوباره باید بروند چیز دیگری پیدا کنند تا با بهانه ای دیگر فریادشان بلند شود.

رئیس جمهور افزود: آنها خیالشان راحت باشد، مردم ما مردم بزرگی هستند و مسئولان کشور-منتخبین مردم- به عنوان خادمین این سرزمین هستند. ما همه اقدامات لازمی که در توان داریم را انجام می دهیم.

روحانی با بیان اینکه یک بار دیگر هم گفته ام که ما با دست بسته شنا می کنیم و دنیا با دست باز، اظهار داشت: آنها در این سه سال، علی رغم اینکه دست ما بسته است در یک جنگ اقتصادی برده اند اما با این حال به برکت لطف خداوند و همت، ایثار و فداکاری مردم از دیگران عقب نخواهیم ماند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دومین افتتاح بزرگی که امروز داشتیم در زمینه آب و برق بود. امروزافتتاح های بزرگ در برق، سد، تصویه خانه آب و فاضلاب داشتیم. جای افتخار است که امروز دولت تدبیر و امید بعد از هفت سال و نیم به افتتاح پنجاهمین سد رسید.

روحانی با بیان اینکه امروز تا پایان دولت و در شرایط تحریم ۵۷ سد به افتتاح می رسد، افزود: اگر تحریم نبود چه می شد؟  یکبار گفتم آمریکایی ها در تحریم جلوی آب را هم گرفتند که البته خیلی ها معنای آن را نفهمیدند، معنایش این بود که سدهایی که می‌توانستیم بسازیم را کاهش دادند. اگر تحریم نبود به جای این ۵۰ سد، ۷۰ یا ۸۰ سد افتتاح می شد. اینها جلوی ساخت ۳۰ سد و میلیون ها متر مکعب آب را گرفتند.

وی تاکید کرد: بله- تحریم مانع آب شد و یکی از مسیرهای برجام این بود که این راه ها را باز کرد. خیلی از این سدهایی که افتتاح می کنیم حاصل برجام است. یعنی از سال ۹۴ که دست و بال ما مقداری باز شد و سرمایه گذاری ها بیشتر شد منجر به افتتاح برخی از سدها شد. بنابراین، دلم می خواهد همه آنهایی که در صحنه تبلیغات حرف می زنند درست صحبت کنند و همه ابعاد مسأله را در نظر بگیرند.

رئیس جمهور با بیان اینکه به حمدالله در زمینه آب و برق که مسائل مهمی هستند موفق بوده ایم،  گفت: شما می بینید در این کشور دو تا سه ساعت برق، آن هم نه در سراسر کشور بلکه در دو یا سه استان قطع می شود چه وضعی برای مردم پیش می آید؟ مردم به حق گله مند می شوند زیرا زندگی،  برنامه ها و اجناسشان از بین می رود. ‌ اگر در آب و برق دچار مشکل بودیم چه می‌توانستیم کنیم؟ مدافعین سلامت چه می توانستند انجام دهند؟ مگر چقدر برق اضطراری وجود دارد؟

روحانی اضافه کرد: اینکه به حمدالله در فصل تابستان و گرما آب و برق قطع نشد و در اختیار مردم قرار داشت مهم است. وقتی حادثه ای رخ می دهد و برای چند ساعت آب و برق قطع می شود که نباید قطع شود، فرصتی است که مردم کاملا لمس کنند که این زیربناها چه هست. یعنی اگر این گاز یک ساعت در سرمای زمستان قطع شود، چه می شود؟ بنزین و گازوئیل برای یک روز قطع شود چه می شود؟

وی با بیان اینکه خدمات دولت به طور مرتب انجام می‌شود و به طور عادی در اختیار مردم قرار می گیرد، تاکیدکرد: خدماتی که در دوران تحریم انجام گرفت غیر از افتتاح طرح های بزرگ برای مردم نشاط ایجاد می کند. بخاطر کرونا سفرهای ما قطع شد اما به صورت ویدئو کنفرانس هر پنجشنبه افتتاح هایی داشتیم.

رئیس جمهور گفت: این افتتاح ها غیر از اینکه تحول بزرگی در اقتصاد، مسائل زیربنایی و اشتغال و آسایش مردم است یک نشاط بزرگی هم برای مردم ایجاد می کند و مردم می بینند جوانان، کارگران، کشاورزان، مهندسان و مدیران ما یک لحظه دست روی دست نگذاشتند.

روحانی با بیان اینکه در شرایط تحریم در طول سال افتتاح های میلیاردی بسیار زیادی داشتیم، اظهار داشت: در زمینه آب و برق، کار بسیار ارزشمند و بزرگی در این دولت انجام شد. وقتی این دولت را با دولت های گذشته مقایسه می کنیم علی رغم همه تحریم ها و فشارها، شرایطمان، شرایط بهتری بوده است.

وی تصریح کرد: امروز افتتاح طرح های بزرگ ورزشی هم داشتیم؛ ورزش خیلی مهم است. ممکن است ظاهر ورزش لاکچری و تجملی به نظر برسد اما ورزش به معنای سلامتی روح و جسم و نشاط است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ورزش یعنی تحرک همراه با غرور ملی،اظهار داشت: به حمدالله در این دولت هم حضور در میدان های ورزشی بین المللی بیشتر بوده و هم مدال هایی که در آقایان و خانم ها به دست آمده بیشتر بوده است. ۴۰ هزار فضای ورزشی در سال ۹۲ به ۶۱ هزار فضای ورزشی در ۴۲ سال رسیده است.

روحانی گفت: شاهد هستیم ۵۰ درصد آنچه تاکنون فضای ورزشی بوده در این دولت ایجاد شده است و نشان می دهد همه مردم، بخش خصوصی، وزارتخانه ها فعال هستند. از وزارت ورزش و جوانان بخاطر افتتاح هایی که امروز و در طول سال داشته‌اند تشکر می کنم. ان شاءالله همه این طرح ها برای مردم ایران و مردم فارس و اردبیل مبارک باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =