۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
نتایج راهبردی پیام به روسیه و سفر به عراق

ما با دنیا تعاملات خود را گسترش خواهیم داد، ولی بدون آمریکا و اروپا و با همسایگان خود فراتر از تعاملات مرسوم به سمت ایجاد اتحادهای راهبردی گام بر خواهیم داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ محمد امین توکلی زاده: رهبر معظم انقلاب فصل جدیدی را در نحوه تعامل با دنیا آغاز کرده اند که با سه گام شروع شده است، پیام مقتدرانه به دولت آمریکا، پیام به رئیس جمهور روسیه و در نهایت سفر رسمی رئیس قوه قضائیه به عراق.

پیام مقتدرانه به آمریکا

پیام  قدرتمندانه ایشان به دولت جدید آمریکا و غرب گرایان و شرط گذاری رفع تمام تحریم ها و راستی آزمایی آن توسط ایران برای بازگشت به برجام معادلات دولت بایدن و غربگرایان داخلی را برهم زد.

تحقق وعده صادق ایشان به ملت ایران مبنی بر این که مذاکره نمی کنیم و جنگ هم نمی شود مقدمه این شرط گذاری بود.

مفتضح شدن ترامپ قمار باز و قاتل شهید سلیمانی، برگزاری انتخاباتی پرماجرا با نتایجی متزلزل وزیر سوال ، حمله و اشغال کنگره آمریکا مقدمات آغاز فصلی جدید در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را فراهم کرذه است.

هرچند سالها رویکرد و اقدامات متوهمانه و خطای های غربگرایان در حوزه سیاست خارجی بنیان های روابط راهبردی ایران با جهان را خدشه دار نموده ولی اوج گیری بی اعتمادی به غرب و آمریکا می تواند مقدمه خوبی برای پایه گذاری تعاملی مبتنی بر تامین منافع ملی با رویکرد نگاه به شرق باشد.

در فصل جدید سیاست خارجی این ایران است که شرط گذاری می کند و انتخاب می کند با کدام کشور ها و چگونه تعامل کند.

پیام به پوتین

درست در ابتدای دولت بایدن ،دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پس از بیانات محکم و شفاف رهبر انقلاب اسلامی پیامی مهم و تاریخی را برای پوتین می برد.

بطور واضح می توان متوجه ترس و نگرانی آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل از این سفر مهم شد .عملیات سنگین رسانه ای برای به حاشیه بردن این اقدام راهبردی رهبر معظم انقلاب خود بیانگر موفقیت اصل این حرکت هوشمندانه است.

دنیا متوجه تعامل حکیمانه و عزت مندانه ایران با جهان شده است و حالا این آمریکا و اروپا هستند که باید تلاش کنند خطاها و ظلم های تاریخی خود را به ملت مظلوم ولی سرافراز ایران جبران کنند.

این بار دومی است که رهبر معظم انقلاب این شوک را به آمریکا وغربگرایان در حوزه تعامل با روسیه و تقویت نگاه به شرق وارد می کند دفعه پیشین با سفر تاریخی سردار سلیمانی به روسیه و پذیرش استدلال های این ابر مرد توسط پوتین و ورود روسیه به معرکه مبارزه با داعش در منطقه رخ داد، که موجب فروپاشی طراحی بین المللی آمریکاگردید و این بار محمد باقر قالیباف پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی را برای پوتین می برد اهمیت انتخاب هم رزم شهید قاسم سلیمانی بعنوان معتمد نظام برای رساندن این پیام ،برپوتین پوشیده نیست.

پیام به جهان اسلام

سفر رئیس قوه قضائیه به عراق گام دیگر این طراحی هنرمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی  بود.

پس از ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم ، با دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا در کشور ثالث ، آشوب ها و اغتشاشات عراق ، مهندسی بی دولتی توسط آمریکایی ها، عراق همسایه ی راهبردی ایران تبدیل به صحنه فتنه گری بر علیه جمهوری اسلامی ایران شد. طراحان عبری، عربی ،غربی  این صحنه آرایی ناظر به جبران هزینه های لشکر کشی خود به خاورمیانه با تشکیل دولتی مردمی و مستقل که موجب خاتمه چپاول ثروت ملت عراق باشد مخالف هستند.

نمایش رفت وآمد دولت ها و ایجاد درگیری های داخلی و احیایی مجد داعش موانع ایجاد کشوری با ثبات ومتحد ایران است، اما با سفر آیت الله رئیسی به دعوت رسمی همتای قضایی خود به عراق این طراحی را با شکست مواجه کرد.

گام اول این سفر از محل معراج سرداران شهید مقاومت شهید ابوالمهندس و شهید سلیمانی شروع شد. همان مکانی خون های ایرانی و عراقی بهم آمیخته شد تا کسی نتواند میان این دو ملت تفرقه بیندازد.

مهمترین پیام این سفر مطالبه مشترک ، رسمی و علنی محاکمه عاملان این جنایت بود که قطعا بخش اصلی آن دولت آمریکا است.

این مطالبه مشترک که با استقبال عمومی مردم عراق مواجه شد کار ماندن آمریکایی ها در عراق و منطقه دشوار تر از همیشه خواهد کرد.

حضور همراه با شجاعت و صمیمیت آیت الله رئیسی در میان مردم عراق  ضربه دومی بود که به آمریکا وارد شد.

قطعا افکار عمومی این اقدام هوشمندانه رئیس قوه قضائیه ایران را با رفتار بزدلانه رئیس جمهور آمریکا در سفر مخفیانه به پادگان ارتش تروریستی آمریکا مقایسه خواهد کرد. 

احیایی پیوند های اعتقادی و تاریخی دو ملت ایران وعراق می تواند باطل سحر تفرقه افکنی ها آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل و عربستان باشد.

شکوه و عظمت استقبال از آیت الله رئیسی در سفر به عراق نماد پیروزی خون شهید سلیمانی بر تمام فتنه انگیزی های رسانه ای آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل شد و در نهایت باید گفت پیام رهبر معظم انقلاب به دنیا بسیار عملیاتی و روشن است.

ما با دنیا تعاملات خود را با حفظ عزت و استقلال وبا هدف تامین منافع ملی کشورمان گسترش خواهیم داد، ولی بدون آمریکا و اروپا و با همسایگان خود فراتر از تعاملات مرسوم به سمت ایجاد اتحادهای راهبردی گام بر خواهیم داشت و مقدمات خروج آمریکا از منطقه را تدارک خواهیم دید و تمام اینها بخشی از برنامه انتقام سخت خواهد بود.

* کارشناس مسائل بین الملل

کد خبر: 1089063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =