راز دشمنی ۳ شیخ نشین با ایران/ وعده دروغین آمریکا 

موضع خصمانه عربستان، امارات و بحرین علیه ایران دیکته شده از سوی واشنگتن و با موافقت و همسویی اسرائیل است و در راستای منافع آنها و جهان عرب آنگونه که ادعا می کند، نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ رای الیوم در مطلبی آورده است: این روزها بحث و جدل زیادی درباره امکان بازگشت آمریکا به برجام وجود دارد که از مهمترین آن بحث مربوط به گفتگوی مجدد و نیز طرح ارائه شده از سوی امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه درباره مشارکت سعودی در هر طرح جدید برای احیای برجام است. آیا تهران گفتگوی مجدد را خواهد پذیرفت؟ آیا ایران با مشارکت سعودی در مذاکرات احتمالی برای احیای آن موافقت خواهد کرد؟

این رسانه می نویسد: ایران به مدت ۴۰ سال با شرایط و فشارهای اقتصادی سخت ناشی از تحریم اقتصادی اقتصادی آمریکا مقابله کرده است و زیر بار زورگویی آمریکا نرفته است و موفق به توسعه برنامه هسته ای و صنایع موشکی خود شده است و از این رو زیر بار دیکته های واشنگتن نخواهد رفت و با گفتگوی جدید مورد نظر بایدن مخالفت خواهد کرد و به آن بازنمی گردد مگر با برداشته شدن همه تحریم های آمریکا و غرب. هرگز اجازه مشارکت سعودی در هر مذاکره ای برای احیای برجام را نخواهد دادایران زیر بار دیکته های واشنگتن نخواهد رفت و با گفتگوی جدید مورد نظر بایدن مخالفت خواهد کرد و به آن بازنمی گردد مگر با برداشته شدن همه تحریم های آمریکا و غرب. تهران هرگز اجازه مشارکت ریاض در هر مذاکره ای برای احیای برجام را نخواهد داد.

رای الیوم نوشت: وزارت خارجه ایران تاکید کرده است که برجام توافق چند جانبه مورد تایید شورای امنیت و غیرقابل گفتگوست و طرفهای آن هم مشخص و غیرقابل تغییر هستند. رهبر انقلاب ایران هم موضع را مشخص و اعلام کرده است که یک بند هم تغییر نمی یابد و زمانی ایران به برجام بازخواهد گشت که همه تحریمهای واشنگتن برداشته شود.

این رسانه در ادامه می نویسد: آنچه قابل تامل است تشابه موضع اسرائیل و عربستان، امارات و بحرین در دشمنی با ایران است و اینکه مایل هستند که در بازگشت آمریکا به برجام کارشکنی کنند و مایلند که تحریم ها علیه ایران ادامه یابد.

همچنین این رسانه گزارش داد:اگر عربستان، امارات و بحرین خواهان امنیت خلیج فارس هستند چرا موضوع صدها بمب اتمی اسرائیل که کشورهای منطقه و صلح جهانی را به مخاطره می اندازد را مطرح نمی کنند؟ اگر عربستان، امارات و بحرین خواهان امنیت خلیج فارس هستند چرا موضوع صدها بمب اتمی اسرائیل که کشورهای منطقه و صلح جهانی را به مخاطره می اندازد را مطرح نمی کنند؟ چرا عربستان می خواهد که در مذاکرات احیای برجام شرکت کند آیا هدفش منافع خود ایران یا اراضی اسرائیل و کسب دوستی بایدن؟

رای الیوم می نویسد: موضع خصمانه عربستان، امارات و بحرین علیه ایران دیکته شده از سوی واشنگتن و با موافقت و همسویی اسرائیل است و در راستای منافع آنها و جهان عرب آنگونه که ادعا می کند، نیست.

ایران کشوری اسلامی و همسایه است که همواره خواستار گفتگو با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس برای حل اختلافات فیمابین و اقدام مشترک در راستای تحقیق منافع منطقه بوده است اما بیشتر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس مخالف حل و فصل اختلافات با تهران هستند و حول مدار سرسپردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی می چرخند.

ناتوانی سعودی و وعده دروغین حمایت آمریکا

این رسانه نوشت: عربستان به عنوان بزرگترین و ثروتمندترین کشور عرب عضو شورای همکاری خلیج فارس نمی تواند از خودش محافظت کند. آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز شنبه ششم فوریه جاری گفت که حامی عربستان خواهد بود اما آیا آمریکا از عربستان حمایت خواهد کرد؛ به طور حتم خیر.

رای الیوم در پایان آورده است: آمریکا به عربستان و دیگر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به عنوان گاو شیرده می نگرد که باید صدها میلیارد دلار بابت خرید سلاح پول بدهند و وعده های حمایت دروغی است که هرگز محقق نخواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =