سناتورهای آمریکا دولت ترکیه را به نقض حقوق بشر محکوم کردند

یک اکثریت دوحزبی از سناتورهای آمریکا در نامه ای خطاب به رئیس جمهور این کشور با متهم کردن دولت ترکیه به نقض حقوق بشر خواستار اعمال فشار بیشتر بر آنکارا شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از جروزالم پست؛ پنجاه و چهار تن از ۱۰۰ سناتور آمریکا در کنگره فدرال با امضای نامه ای خطاب به «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور «رجب طیب اردوغان» رئیس دولت کنونی ترکیه را به حاشیه راندن مخالفان داخلی، سرکوب رسانه های منتقد دولت، زندانی کردن روزنامه نگاران و اخراج قضات مستقل از قوه قضائیه متهم کردند.

در این نامه آمده است: «ما از شما [بایدن] می خواهیم که به رئیس جمهور اردوغان و دولت او تأکید کنید که فوراً به سرکوب مخالفان در داخل و خارج پایان دهند، زندانیان سیاسی را آزاد کرده و روش مستبدانه خود را کنار گذارند».

گفتنی است، ترکیه از اعضای ائتلاف نظامی ناتو به تازگی اعلام کرده که خواهان بهبود روابط با ایالات متحده در دوران ریاست جمهوری بایدن است. این در حالی است واشنگتن پیش از این ترکیه را به دلیل خرید سامانه پدافند هوایی «اس -۴۰۰» از روسیه تحریم کرده است.

از سوی دیگر، انتظار می رود که دولت بایدن با توجه به پیشینه ترکیه در نقض حقوق بشر موضع سرسختانه تری در قبال آنکارا وضع کند.

شایان ذکر است، پس از کودتای نافرجام در ژوئن ۲۰۱۶، دولت اردوغان نزدیک به ۳۰ هزار نفر را دستگیر و بیش از ۱۵۰ هزار تن از کارکنان غیرنظامی را اخراج یا از سمتهای خود تعلیق کرد. صدها رسانه خبری تعطیل شد و دهها قانونگذار محالف دولت به زندان افتادند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =