دولت «بایدن» خواستار تحقیق مستقل درباره منشاء کرونا شد

گزارش سازمان بهداشت جهانی درباره اینکه ویروس کرونا منشاء آزمایشگاهی ندارد، به مذاق دولت بایدن خوش نیامد تا آنجا که کاخ سفید مدعی شد باید یک تیم کارشناسی آمریکایی به چین اعزام شود!

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از رویترز؛ «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید مدعی است که علاوه بر تیم کارشناسی سازمان بهداشت جهانی که در حال حاضر در سفر به چین، به دنبال سرنخ هایی درباره منشاء بیماری کرونا است؛ یک تیم از کارشناسان آمریکایی نیز باید به طور مستقل در این زمینه تحقیق کند.

بهانه وی برای طرح چنین ادعایی آن است که در زمان تشکیل تیم سازمان بهداشت جهانی، آمریکا به دلیل خروج از این نهاد، در برنامه ریزی و اجرای تحقیق پیرامون منشاء کرونا نقشی نداشته و اکنون که دولت بایدن مجدداً به سازمان بهداشت جهانی پیوسته، اینکه آمریکا تیم حقیقت یاب خودش را تشکیل دهد؛ امری ضروری است.

ظاهراً دولت بایدن که در چین ستیزی دست کمی از دولت ترامپ ندارد، از مواضع تیم کارشناسی سازمان بهداشت جهانی که در کنفرانس خبری دیروز سه شنبه اعلام شد؛ اصلاً رضایت ندارد.

روز گذشته، تیم کارشناسی این سازمان، بعد از ۴ هفته اقامت در «ووهان» به عنوان نخستین کانون آغاز همه گیری، اعلام کرد بعید است کووید ۱۹ از آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان به بیرون درز پیدا کرده باشد حال آنکه هنوز مشخص نیست چه حیوانی عامل شیوع بیماری بوده است.

علاوه بر این، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد بازار محلی ووهان نخستین مکانی نیست که ویروس در آن منتشر شده و این احتمال وجود دارد که کووید ۱۹ از طریق غذاهای بسته بندی یخ زده وارد چین شده باشد.

گزارش سازمان بهداشت جهانی در حالی منتشر شد که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا تمام تلاش خود را به کار بست تا همه گیری کرونا را موضوعی سیاسی جلوه دهد و به این ترتیب، چین را مسئول شیوع این بیماری در سراسر جهان معرفی کند.

این در حالی است که واکنش سخنگوی جدید کاخ سفید هم حاکی از آن است که دولت بایدن قصد دارد فرضیه مطرح شده از سوی ترامپ را جدی بگیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =