توسعه ورزش همگانی اولویت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از وظایف شورای ورزش، احیای ورزش‌های سنتی بومی، محلی و همگانی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)،‌ فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در شورای ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت ورزش گفت: روح و بدن باهم در ارتباط هستند و در واقع روح حاصل تکامل بدن است و در اثر حرکت جوهری جسم به خلق دیگری در می‌آید. به همین دلیل بدن و روح دارای همبستگی متقابل هستند و بنابراین هزینه کار ورزشی عین کار فرهنگی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دلیل اضافه شدن حوزه ورزش به معاونت فرهنگی به خاطر اهمیت این موضوع است، گفت: بدون فعالیت ورزشی نمی‌توان اثر گذاری فرهنگی داشت.

دکتر جهان بین توسعه ورزش همگانی را از اولویت های معاونت فرهنگی دانشجویی دانست و گفت: همان قدر که برای مباحث معنوی هزینه می‌شود، باید برای مباحث ورزشی نیز هزینه شود که پایه آن ورزش همگانی است.

وی تأکید کرد: کارمندی که پشت میز خود چند حرکت ورزشی کوتاه هم انجام دهد، سلامت وی تضمین می شود، بنابراین باید آموزشهای لازم داده شود، به ویژه خانم ها نیاز بیشتری به این نوع ورزش ها دارند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به موضوع سلامت و کارکنان اظهار کرد: باید در محیط دانشگاه فضایی در نظر گرفته شود تا خانم‌های کارمند به مدت نیم ساعت فعالیت ورزشی انجام دهند، بنابراین نیاز است زیرساخت آن در دانشگاه آماده شود.

احیا ورزش‌های سنتی بومی محلی و همگانی

دکتر جهان بین ورزش های همگانی مستمر را مثمر ثمر دانست و ادامه داد: یکی از وظایف شورای ورزش، احیا ورزشهای سنتی بومی محلی و همگانی است.

وی خاطر نشان کرد: ورزش قهرمانی به صورت مستمر در محیط دانشگاه باید انجام شود که سامانه آن نیز راه اندازی شده است. دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ برتر دارای 19 تیم است که قابل افزایش است.

دکتر جهان بین با تأکید براینکه باید از درون ورزش قهرمانی افراد انتخاب شوند، افزود: باید افرادی که دارای قابلیت و ظرفیت قهرمانی هستند، در داخل دانشگاه شناسایی شوند.

وی با اشاره به پرداختن به چرخه ورزشی از سما برای سنین پایین تر و نوجوانان و از دانشگاه در قالب مسابقات حرفه‌ای بزرگسالان، گفت: استعدادیابی تاثیر زیادی در رشد وضعیت ورزش دانشگاه دارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اهمیت مطالعات ورزشی افزود: اینکه چرا برخی افراد ورزش نمی کنند، باید مورد مطالعه قرار گیرد و برای راه‌های ترغیب به ورزش هم فکر کرد.

برگزاری دوره‌های مربیگری با استفاده از ظرفیت استادان از دیگر موارد مورد تأکید معاون فرهنگی دانشجویی بود.

امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و اداره کل ورزش و جوانان استان

گفتنی است در ادامه این جلسه تفاهم نامه همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان با دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با حضور دکتر جهان بین به امضا رسید.

همچنین در این جلسه از سوی بهتاج مدیر کل ورزش و جوانان استان، لشکری رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی و  عزیز جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان به جهت تأسیس و راه اندازی تیم دوچرخه سواری دانشگاه ازاد اسلامی واحد تبریز با اهدای لوح تجلیل شد.

نام‌گذاری تیم دوچرخه سواری دانشگاه آزاد اسلامی به نام شهید اکبری

دکتر جهان بین همچنین در ادامه سفر در منزل شهید مدافع حرم صادق عدالت اکبری از دانشجویان رشته تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز حضور یافت و از مقام والای این شهید تجلیل کرد.

وی نام گذاری تیم دوچرخه سواری دانشگاه آزاد اسلامی بنام شهید صادق عدالت اکبری را افتخار مجموعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی دانست و گفت: حضور تیم دوچرخه سواری در میادین ملی و بین‌المللی باعث معرفی بیشتر این شهید بزرگوار خواهد بود.

وی با تقدیر از خانواده شهید به خاطر اجازه برای این نامگذاری گفت: همه ما مدیون شهدا بالاخص شهدای مدافع حرم هستیم.

گفتنی است دکتر جهان بین و هیئت همراه با حضور در مزار شهدا تازه تدفین شده دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند ضمن نثار فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089140

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =