یکپارچه‌سازی مدیریت داروخانه‌ها و شبکه‌سازی آزمایشگاه‌ها

همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، پروژه شبکه یکپارچه مدیریت آزمایشگاه‌ها و شبکه یکپارچه داروخانه ها و مرکز اطلاعات دارویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، همزمان با چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، پروژه شبکه یکپارچه مدیریت آزمایشگاه ها (شیما)،  شبکه یکپارچه داروخانه ها (شیدا) و مرکز اطلاعات دارویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران آغاز به کار کرد. تشکیل این شبکه ها در پروژه بهبود و ارتقاء بهره وری دانشگاه برنامه ریزی و مدیریت آن به دو نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه سپرده شده است.
به گفته سیدعلی سبحانیان، مسئول شبکه داروخانه های دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، داروخانه های شهری و بیمارستانی این دانشگاه با هدف آموزش بهینه، تامین دارو و بودجه بندی منسجم از امروز به صورت یکسان، منسجم و شبکه ای واحد با مدیریت یکپارچه کار خود را آغاز می کند.

سبحانیان اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران برای آموزش های عملی نظیر یادگیری نسخه، مدلهای مختلف نسخه و اعتبار نسخه به دانشجویان داروسازی و علوم دارویی نیاز به گذراندن واحد و ساعات مشخصی در داروخانه ها دارند. از این رو سالهاست که دانشکده داروسازی با تاسیس و راه اندازی 3 داروخانه شهری و 3 داروخانه بیمارستانی موقعیت آموزش عملی دانشجویان را فراهم کرده است.

وی افزود: به منظور بهره برداری بیشتر و بهینه از شرایط موجود بنا به دستور و پیگیری ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی و با گذراندن جلسات و بررسی های متعدد از امروز کلیه این داروخانه ها به صورت شبکه ای منسجم و با مدیریت مرکزی آغاز به کار می کند.

رئیس شبکه داروخانه های دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر انبار مرکزی این شبکه با مساحتی بالغ بر 200 متر مربع و واقع در بیمارستان فرهیختگان برای توزیع متعادل به کلیه داروخانه های وابسته پیش بینی شده است و کلیه خریدها و مصرف ها زیر نظر یک سامانه واحد قرار می گیرد.

سبحانیان که از اعضای هیات علمی دانشکده داروسازی و علوم دارویی و یکی از مدیران پیشکسوت در این حوزه می باشند در خصوص کارآفرینی دانشجویان اظهار کرد: مسولان فنی داروخانه اغلب از فارغ التحصیلان این رشته در همین دانشگاه می باشند و یکی از سیاستهای پیش روی ما نیز استفاده از ظرفیت دانشجویان و دانش آموختگان این دانشگاه و اولویت بکارگیری ایشان در این شبکه می باشد.

وی در پایان تصریح کرد: در گام بعدی در نظر داریم به منظور رفاه حال بیماران داروخانه های شهری را به منظور تامین داروهای خاص به داروخانه های منتخب ارتقاء دهیم و شبکه اطلاعات دارویی دانشگاه را در جهت ارائه خدمت بهتر به مردم راه اندازی کنیم.

همچنین به پشتوانه یکسال تلاش حوزه آموزش دانشگاه در گردآوریاطلاعات و تهیه اطلس تجهیزات آزمایشگاهی و تدوین نرم افزار مدیریت آزمایشگاه ها، با اضافه شدن حوزه پژوهش به سامانه، شبکه یکپارچه مدیریت آزمایشگاه ها به سرپرستی مسعود پارسانیا، رئیس دانشکده پیراپزشکی کار خود ر آغاز کرد تا ضمن ارائه خدمت بهتر به دانشجویان برای امور آموزشی، پایان نامه ها و کارهای تحقیقاتی، نظام خرید، نگهداری، کالیبراسیون، بهینه سازی و آموزش فنی تجهیزات را زیر چتری واحد مدیریت کند.
امید است با فعال شدن شبکه هیچ دانشجویی نیاز به استفاده از امکانات خارج دانشگاه برای کار پایان نامه خود نداشته باشد.
شایان ذکر است این شبکه از همکاری همه واحدهای استان تهران در این زمینه بهره خواهد برد.

کد خبر: 1089147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =