شهریه واحدهای بین الملل دانشگاه آزاد ۲۰ درصد کاهش یافت

معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی از کاهش ۲۰ درصدی شهریه واحدهای برون مرزی دانشگاه آزاد به دلیل مجازی شدن آموزش در دوران کرونا خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، علاالدین بروجردی معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی درباره میزان شهریه در واحدهای برون مرزی دانشگاه آزاد توضیح داد و گفت: میزان شهریه در واحدهای برون مرزی دانشگاه آزاد به عنوان مثال در امارات با توجه به هزینه رفت و آمد اساتید و اسکان آن‌ها، ۳ برابر شهریه دانشجویان داخل است و از آنجایی که در واحدهای برون مرزی رشته‌های پزشکی نداریم، میزان شهریه آنچنان بالا نیست.

معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی از برنامه این دانشگاه برای راه اندازی رشته‌های علوم پزشکی در واحدهای برون مرزی خود خبر داد و گفت: در حال حاضر بیشتر رشته‌ها در واحدهای برون مرزی، رشته‌های حقوق، مدیریت بازرگانی و در مجموع علوم انسانی است و تعدادی هم رشته گرایش‌های مهندسی تدریس می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به مجازی شدن آموزش دانشگاه‌ها، آیا میزان شهریه واحدهای برون مرزی کاهش نیافته است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اساتید مشکل تردد ندارند و از واحدهای معین در داخل کشور استفاده می‌کنند، مجوز داده شده که حدود ۲۰ درصد کمتر از زمان عادی از دانشجویان شهریه دریافت شود.

بروجردی همچنین درباره شهریه تحصیلی دانشجویان غیرایرانی گفت: شهریه تحصیلی دانشجویان غیرایرانی پذیرفته شده از طریق آزمون‌های سراسری و رشته محل‌های بدون آزمون مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در کلیه مقاطع تحصیلی معادل شهریه دانشجویان ایرانی است و کل مبلغ شهریه به حساب واحد دانشگاهی مربوطه واریز می‌شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1089158

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =