۳-۵-۲ به سبک و سیاق فکری

محمود فکری پس از چندین مرتبه تغییر در آرایش ترکیب استقلال، بالاخره به چیدمانی رسید که پیشتر استراماچونی در این تیم پیاده کرده بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،امیرکریمی( کارشناس و تحلیلگر فوتبال)؛ حالا بعد از سعی و خطاهای بسیار کادر فنی استقلال به نتیجه رسیده که باید چینش استراماچونی را در ادامه راه احتمالا استفاده کند. اضافه شدن یزدانی، حضور غلامی و دانشگر و احیانا مرادمند، فکری و یارانش را وادار کرد که به ترکیب اولیه ۲-۵-۳ برگردد. سیستمی که با آنتونی کونته در یووه احیا شد و مربی ایتالیایی سال پیش استقلال هم آن را در این تیم جا انداخت. حالا با اضافه شدن یزدانی که حداقل در سپاهان از خود قدرت رهبری بالایی در خط دفاعی نشان می داد تصمیم اصلی برای ادامه شکل بازی در ادامه فصل گرفته شده و ترکیب سه نفره دفاعی مدنظر قرار گرفته است.

تفاوت اصلی

این دو آرایش از نوع استرا و فکری با تمام شباهت ها دارای یک تفاوت عمده هست که نکته اصلی این تفاوت حداقل در خط هافبک  به چشم می خورد و آن هم حذف ریگی از ترکیب اولیه می باشد برخلاف سال پیش . بازیکنی که اتفاقا در زمان استرا عصای دست او بود، جنگنده ، دونده و توپ گیر اما در دیگر آیتم های یک هافبک وسط نمره نهایتا متوسط هست. برای سبک این روزهای استقلال ظاهرا فکری تمایل به بازی دادن یک بازیکن در جلوی خط دفاعی دارد با خصوصیاتی شبیه به علی کریمی، که این بازیکن لاجرم کسی نیست جز مهدی مهدی پور که قدرت بازیسازی و تعویض بازی ، سربالا و دادن پاس های در بین دفاع و حتی برداشتن یک به یک ها و زدن ضربات ایستگاهی را به مراتب نسبت به دیگر هافبک های این تیم بیشتر دارد و این یعنی  در سبک چینش خط هافبک استقلال این روزها خروج مسعود ریگی از ترکیب، چرا که تمایل فکری به مثلثی با یک راس در عقب و به قاعده دو نفر در جلو آن می باشد.

فکری در مقابل نفت مسجد سلیمان کمربند خط میانی را با رضاوند،شجاعیان،اسماعیلی بسته بود که خیلی چنگی دل نزد، اما با حضور مهدی مهدی پور کاملا ریتم بازی در اواسط نیمه دوم تغییر کرد. شجاعیان،اسماعیلی زوج ترکیب سه نفره هافبک های استقلال در مقابل نساجی بودند و امکان استفاده از رضاوند هم در این ترکیب در بازی های آینده  محتمل هست. در هر صورت ظاهرا ریگی در کنار مهدی پور نتوانسته زوج موردنظر کادر فنی باشد به شکل سال قبل، ترکیب ریگی و کریمی.

خط دفاع

مسئله بعدی برای فکری و کادرش که خیلی ضروری می باشد، در این سیستم، بازیسازی از خط دفاع هست. در این سیستم نوین ۲-۵-۳ کار اصلی بازیسازی از خط دفاع شروع می شود، یعنی خیلی بیشتر از چینش های دیگر خط دفاعی درگیر بازیسازی و حتی شاید نفوذ خواهد شد، پس احتیاج به مدافعانی با قدرت رهبری ، پا به توپ، قدرت بازیسازی با خصیصه روندگی بیشتردارد. حالا اگرواقعا تحلیل کادرفنی استقلال به اینجا رسیده که با دفاع سه نفره بازی ها را ادامه دهد باید این نکته را حتما توجه کند و پوشش دهد. بازیسازی را نه صرفا ازخط دفاع بلکه با حمایت هافبک ها از این سه نفر خط عقب تیم شروع کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =